در حال بارگذاری ...
توسط دانشجویان دانشگاه تهران صورت گرفت:

استقبال از آزادگان فلسطینی در دانشگاه امام صادق

دانشجویان دانشگاه های تهران با حضور در دانشگاه امام صادق علیه السلام از دو تن از آزادگان فلسطینی استقبال کردند.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه بین المللی امت واحده، دوتن از آزادگان فلسطینی عصر دیروز در مسجد دانشگاه امام صادق حضور یافتند و با استقبال گرم دانشجویان مواجه شدند. دانشجویان با حمل پرچم های فلسطین و تقدیم حلقه های گل از آزادگان استقبال کرده و آنها را بر روی دوش خود به داخل مسجد بردند.

در این مراسم که با پخش نوای مقاومت و کلیپ هایی از کاروان آسیا به غزه و همچنین صحنه هایی از جنگ غزه همراه بود شعبان حسونه عضو جنبش جهاد اسلامی که تقریبا 22 سال در زندان های رژیم صهیونیستی بوده و رائد حلاق عضو حماس که حدود بیست سال در زندان های این رژیم به سر برده است به سخنرانی پرداختند .

شعبان حسونه گفت : قبل از اینکه به ایران بیایم به من گفتند که هوا در تهران بسیار سرد است ولی من نه تنها احساس سردی نکردم بلکه احساس حرارت کردم و این به دلیل استقبال و خوشامدگویی ایرانیان بود .

او ادامه داد خیلی خوشبختم که چهره این جوانان را مشاهده می کنم و از حضور در ایران خیلی خوشبختم  و از خیلی وقت پیش که پیروزی  انقلاب اسلامی به گوش ما خورده بود تمایل داشتیم در ایران حضور داشته باشیم .

هنگامیکه خبر پیروزی انقلاب اسلامی را شنیدم بسیار خوشحال شدم ، در آنموقع سن من کم بود و اخبار انقلاب را دنبال می کردم وو وقتی اخبار پیروزی انقلاب ایران را می شنیدم از خوشحالی گریه می کردم .

او سپس گفت  : وقتی انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید من بسیار خوشحال بودم و احساس آرامش کردم .

ایشان با یادآوری قیام امام حسین گفت  : من وقتی به ایران آمدم دیدم مردم شمشیر امام حسین را بدست دارند . این جنگی که پیش روی ما است جنگ فلسطین و اسراییل نیست بلکه جنگ بین اسلام و آمریکا و غرب است .

هنگامیکه به چشم های شما نگاه می کنم در چشم های شما جوانان غزه ای را می بینم .


 ایشان تاکید کرد : اگرچه شما نمی توانید که به فلسطین بیایید  ولی این مانع مشارکت فعال شما در جهاد نخواهد شد . در فلسطین همه ما تفنگ نداریم ولی همه ما مجاهد هستیم . بعضی ها در سنگر سیاسی بعضی ها در کتابخانه ، بعضی اطلاعات جمع می کنند و بعضی در [زمینه دفاعی و]  مواد منفجره کار می کنند .  شما از همین ایران هم می توانید نقش فعال داشته باشید.  شما جوانان ایرانی روح و عمق ما هستید که باید آن را حمایت کنید و افزایش دهید با شرکت در تظاهرات و عضویت در سازمان های اسلامی


حفظ و صیانت شما از این روح و انقلاب اسلامی بهترین پشتیبانی برای ما فلسطینی ها است.
او سپس با افتخار گفت  : ایران دولت قوی ای است شما می توانید  این دولت را با تحصیل علوم و تکنولوژی تقویت کنید.
او یادآوری کرد: همه شما بر سر مرزها هستید ، شما بر سر مرز اسلام هستید و شما باید این مرز را حفظ کنید و به این ترتیب مسئولیت خود را به انجام برسانید.

 

فکر می کنم که شما انتظار دارید بنده زندگی ای که در اسارت داشتم اینجا بیان کنم .

تجربه طولانی ای دارم در طول این 22 سال که اسیر بوده ام .
او با کر این نکته که اسیر فلسطینی رزمنده ای است برای دفاع از هویت خودش .گفت : کاری که رژیم صهیونیستی انجام می دهد  دستگیری و دور کردن مجاهدین از صحنه جنگ است و ما قبلا تفنگ نداشتیم و با روش های دیگر عمل می کردیم .
دشمن تلاش می کرد تا زندان ها را از محتوی جهادی و اسلامی خالی کند غافل از اینکه این زندان ها به زندان حضرت یوسف تبدیل شد و از داخل آن ده ها نویسنده و اندیشمند بیرون آمد.
همه اینها در سایه شکنجه هایی بود که زندانبانان اسراییلی بر ضد ما انجام می دادند.
ما مسلمان ها جهاد می کنیم و چه پیروز شویم یا شهید بشویم در هر صورت جایگاه ما بهشت خواهد بود و راه ما جهاد است  و شمشیر حسین (ع) از دست ما نخواهد افتاد و ان شاء الله نماز را در قدس اقامه خواهیم  کرد.




مطالب مرتبط

در دانشگاه زاهدان برگزار شد:

آسیب شناسی وحدت در گفت و گوی نخبگان شیعه و سنی
در دانشگاه زاهدان برگزار شد:

آسیب شناسی وحدت در گفت و گوی نخبگان شیعه و سنی

روزگاری بود که اسلام غریب شده بود. آتاترک خلافت اسلامی را حذف کرد و پس از آن مظاهر اسلامی را از بین برد. از حجاب گرفته تا حروف الفبای قرآنی که در زبان ترکی استفاده می شد. در ایران هم این مبارزه را آغاز کردند. طوری که در آن دوره هر کس از اسلام حرف می زد عقب مانده و مرتجع خوانده می شد. ...

|

امروز، جشن پیروزی مردم و مقاومت غزه در تهران

امروز، جشن پیروزی مردم و مقاومت غزه در تهران

به مناسبت پیروزی مردم و مقاومت فلسطینی در جبهه نظامی و سیاسی بر دشمن صهیونیستی، امروز چهارشنبه ساعت 18 کارناوال موتوری و جشن پیروزی در چهارراه ولیعصر برگزار خواهد شد.

|

نظرات کاربران