در حال بارگذاری ...

نخست وزیر دولت منتخب فلسطین در جریان مراسم بیست و چهارمین سالگرد تاسیس جنبش حماس در میدان کتیبة الخضراء شهر غزه از کاروان جهانی الی بیت المقدس حمایت کرد.

 

اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت منتخب فلسطین در مراسم بیست و چهارمین سالگرد تاسیس جنبش حماس با اشاره به اهمیت مساله قدس، اظهار داشت: برادران عزیز! امروز قدس دوباره به اولویت حقیقی خود در بین علما و رهبران بازگشته است، چنانچه دیدیم الازهر شریف که یک راهپیمایی میلیونی را (در روز 25 نوامبر) به خاطر قدس و اقصی ترتیب دادند و همچنین هزاران نفر از مردم اردن بخاطر اقصی به سوی مرزها حرکت کردند.

وی در ادامه با اشاره به حرکت جهانی الی بیت المقدس خاطرنشان کرد: اعلام شده است که یک همایش بین المللی درباره قدس در "روز زمین" آتی (30 مارس) برگزار خواهد شد و بخاطر قدس و اقصی به سوی مرزها حرکت خواهند کرد تا مساله فلسطین به قوت و عظمت و بزرگی امروز خود بازگردانده شود و این دلیلی زیبا و بشارت بخش برای پیروزی و نتیجه مستقیم این انقلاب های عربی است که در محیط عربی ما بروز کرده است.

همچنین هنیه در این سخنرانی به اتهاماتی که نسبت به حماس مطرح می شود نیز پاسخ گفت.

وی با اشاره به برخی ادعاها مبنی بر خروج حماس از خط مقاومت تصریح کرد: من امروز به صراحت اعلام می کنم که مقاومت و مبارزه مسلحانه بهترین راهکار و گزینه استراتژیک برای آزاد سازی سراسر فلسطین از چنگال اشغالگران است.

هنیه افزود: حماس که همزاد انتفاضه نخست فلسطین بود و سال های انتفاضه دوم الاقصی را تجربه کرده است، به نقش آفرینی و مشارکت در تمامی انتفاضه ها تا آزاد سازی کامل سرزمین فلسطین ادامه خواهد داد. حماس جنبشی از بطن ملت فلسطین است و اعلان تاسیس در 24 سال پیش، نتیجه و ثمره سالها تربیت و آماده سازی نیروها و فعالیت های تبلیغی در مکتب جماعت اخوان المسلمین ـ شاخه فلسطین و مبارزات متمادی بود.

نخست وزیر دولت منتخب فلسطین تصریح کرد که امروز حماس امین حقوق ملت فلسطین و اصول امت شده و هرگز نگفته است که فلسطین همان غزه و کرانه باختری و قدس شرقی است و به این مساله نیز اعتقادی ندارد که آوارگان فلسطینی باید از طریق راه حل عادلانه و توافقی به وطن خود بازگردند.

وی با اشاره به اینکه حق بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن خود حقی مقدس و غیرقابل اغماض است، از دولت لبنان خواست که خواسته های انسانی آوارگان فلسطینی مقیم اردوگاه های این کشور را بپذیرد.

هنیه همچنین تاکید کرد که مساله فلسطین هویت عربی و اسلامی خود را بازیافته و فلسطین جای پای خوبی برای خود در پایتخت های عربی باز کرده است و بهار عربی هم باعث افزایش حمایت از جنبش حماس و مساله فلسطین شده است.

هنیه در بخش دیگری از این اظهارات خود به مبادله"وفادارای به آزادگان" اشاره کرد و گفت این مبادله یک جنگ تمام عیار با رژیم صهیونیستی بود و ملت فلسطین راهی جز به اسارت گرفتن نظامیان صهیونیستی برای آزادی اسرای خود نداشت.

وی افزود: ما هرگز اسرای فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی را از یاد نخواهیم برد و حالا راه حل این کار را یاد گرفته ایم و دشمن صهیونیستی باید بداند که ما حاضر به سازش بر سر آزادی اسرای قهرمان خود نخواهیم شد.


این کاروان که قرار است همزمان با جشنهای فلسطینیان برای «روز زمین» به مقصد برسد به دنبال آن است تا مساله «حق بازگشت آوارگان» را از طریق همراهی ملت ها در حرکت به سمت قدس از سطح نظری به عرصه میدانی بکشاند و مساله آزادی قدس شریف را از طریق همراهی نمایندگان افکار عمومی سراسر جهان در افکار عمومی دنیا برجسته کند.




مطالب مرتبط

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

هر اتفاقی می‌افتد خیلی‌ها اولین سؤالشان این است که چه ایده‌ای دارید که اجرا کنیم؟ درباره مسأله اخیر قدس برخی پیشنهاد‌ها مطرح می شود.

|

تحقق آرمانها روی آسمانها!

تحقق آرمانها روی آسمانها!

این باور که بدون همراهی همه مسلمین و رفع همه اختلافات سیاسی، نمی توان به آرمانهای مشترک دست پیدا کرد را کسانی که در وسط میدان هستند به خوبی درک می کنند هر چند تلگرام نشینان متوجه آن نباشند.

|

دلیلی دیگر براثبات طائفی نبودن دول عربی !

دلیلی دیگر براثبات طائفی نبودن دول عربی !

اخیرا اتفاقی در سطح دول عربی رخ داد که بار دیگر ثابت کرد که سران کشورهای عرب اساسا رویکرد متعصبانه مذهبی یا قومی ندارند! چند سال قبل در ایام جنگ 22 روزه و پس از آن جنگ 8 روزه و 51 روزه غزه مظلوم که دولتهای عربی در مقابل کشتار بیرحمانه مردم

|

افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد
افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد

در شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان و در آستانه روز جهانی قدس،افطاری «وحدت و مقاومت» با شعار «القدس، القضیه الاولی» و به همت اتحادیه بین المللی امت واحده در صحن مسجد الاقصی برگزار شد.

|

نظرات کاربران