در حال بارگذاری ...

اتحادیه بین المللی امت واحده تاکید می کند که هراس از بیان حقایق در مقابل سیطره رسانه ای موجود علیه سوریه، آفتی است که در شان آزادمردان جهان نیست و این امر نباید منجر به نادیده گرفتن طرح های آمریکاییی ـ اسرائیلی در منطقه شده و به ظلمی بزرگتر منتهی شود.

ماههای اخیر، مملو از درسهای پرعبرت و بیم و امیدهای فراوان برای امت اسلامی بوده است. بخشی از بدنه امت اسلامی تصمیم گرفت تا بر اساس سنتی قرآنی، سرنوشت خویش را، خود رقم بزند و حکام فاسد و دست نشانده خود را به زباله دان تاریخ فرستاد.
در این میان، دخالت کسانی که منافع خود را در خطر می دیدند، قابل توجه و عبرت برانگیز بود. اما اسلحه سعودی ها و تزویر آمریکایی ها نیز نتوانست خللی در اراده پولادین مردم ایجاد کند و آنان را از تحقق مطالبات شان بازدارد. در این میان برخی علما و رسانه های متعصب، گاه سوی مردمان کشوری را گرفته و گاه از حکام کشوری دیگر حمایت کردند و متاسفانه ملاک شان در این حمایت، تعصبات مذهبی بود!
یکی از رخدادهای تلخ این چندماه، وقایع سوریه است. چه در عرصه رسانه ای و چه در عرصه داخلی سوریه، آنچه رخ داد، تلخ و ناگوار بود. از سویی، کشته شدن جمعی از مخالفین دولت و از سوی دیگر قلب و بزرگنمایی وقایع توسط برخی رسانه های عربی همسو با رسانه های غربی برای ضربه زدن به سوریه، اوضاع منطقه را بسیار پیچیده ساخت.
 
درباره وقایع سوریه نکات ذیل قابل توجه اند:
-          ظلم، از هر کس و در هر کجا که صادر شود قبیح است و پایه های حکومت را سست می کند. شایسته است که خود دولتمردان سوریه با عواملی که به مردم ظلم روا داشته اند برخورد کنند و اجازه بهانه گیری بیشتر را به دشمنان ندهند.
-          ضروری است رئیس جمهور سوریه که بخاطر مواضع انقلابی و محکم در برابر آمریکا و اسرائیل در عرصه بین الملل و اصلاحات اقتصادی در عرصه داخلی محبوب اکثریت مردم سنی مذهب سوریه است، اصلاحات سیاسی مدنظر خود که در ابتدای تصدی مسوولیت آغاز شده بود ولی متوقف ماند را نیز اجرایی کند و حزب حاکم را به نزدیکی بیشتر به مردم دعوت نماید و در مقابل جرایم آنان بایستد.
-          زمان آن فرا رسیده است که ملل مسلمان از خود بپرسند چرا سازمان ملل در برابر وقایع سوریه چنین مواضعی می گیرد؟ چرا امروز زمزمه های حمله به سوریه از سوی غرب مطرح می شود؟ آیا واقعا اینان دایه دلسوزتر از مادر شده اند یا به دنبال محقق کردن اهداف خود در منطقه هستند؟ نادیده گرفتن طرح های نظام سلطه در قبال سوریه، ساده انگاری است که در صورت تدوام، عواقب وخیمی را برای جهان اسلام و بویژه آرمان فلسطین به دنبال خواهد داشت.
-          چه کسی است که بتواند نقش بی بدیل سوریه را در حمایت از خط مقاومت و آرمان فلسطین انکار کند؟ به همین دلیل است که امروز، آشکارا، دشمنان خط مقاومت در مقابل سوریه ایستاده اند. بر همگان است که بدانند جایگزین بشار اسد، چیزی جز عوامل آمریکا و اسرائیل یا تندروهای مذهبی نیستند لذا همگان موظف اند ضمن تذکر دادن خطاها، از سکوت و هراس در مقابل دشمنان فاصله بگیرند و این خطر مهم برای مقاومت اسلامی را دور کنند.
-          جنگ مسلحانه مخالفان دولت در برخی شهرها از ابتدای بروز ناآرامی ها، نشان از ماهیت خطرناک این گروهها داشته و حمایت های بیدریغ آمریکا و اسرائیل و اروپا و سعودی از آنها به خوبی طعمه بودن آنان را نمایان ساخته است. کشته شدن دهها نظامی سوری نشانه روشن این مساله است.
-          راه برون رفت از بحران سوریه، فقط و فقط، آغاز جدی اصلاحات همه جانبه و تحقق عدالت اسلامی، اتکاء به قدرت مردم، گفتگو با معارضین و رعایت حقوق آنان، توجه به اقلیت های قومی موجود و پایداری در مقابل فشارهای خارجی است.
محکومیت اقدامات معارضان که در بعضی نقاط دست به سلاح گرم برده و نوع اعتراضات خود را به درگیری های مسلحانه کشانده اند و مورد حمایت دائم غرب و دشمنان تابلودار اسلام عزیز بوده و هستند به معنای نادیده گرفتن اشکالات فراوان در نظام و ساختار سوریه و حزب حاکم نبوده و همچنین به معنای هل دادن تمامی مخالفان در صف آمریکا و اسرائیل نیست. ای بسا بسیاری از مخالفین که در خیابان های سوریه دست به اعتراض زده اند با نیت صحیح و حتی با نیت مخالفت با آمریکا و اسرائیل در عین مخالفت با بشار اسد به میدان آمده باشند. لکن نیت صحیح کفایت نمی کند و مخالفان باید با کظم غیظ و در نظر گرفتن شرایط حساس منطقه با استفاده از روش های مسالمت آمیز مطالبات خود را پیگیری کرده و این سوال جدی را همواره مد نظر خود داشته باشند که چرا غرب و در راس آنها آمریکا و اسرائیل در صف حمایت از ایشان ایستاده اند؟
 
در پایان اتحادیه بین المللی امت واحده تاکید می کند که هراس از بیان حقایق در مقابل سیطره رسانه ای موجود علیه سوریه، آفتی است که در شان آزادمردان جهان نیست و این امر نباید منجر به نادیده گرفتن طرح های آمریکاییی ـ اسرائیلی در منطقه شده و به ظلمی بزرگتر منتهی شود.
 
والسلام علی من اتبع الهدی
اتحادیه بین المللی امت واحده
 




مطالب مرتبط

پیام تسلیت اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت جناب آقای دکتر حسین شیخ الاسلام

پیام تسلیت اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت جناب آقای دکتر حسین شیخ الاسلام

ایشان از معدود کسانی بود که حتی قبل از برگزاری اولین کاروان آسیایی شکست حصر غزه و در زمانی که هنوز اقدامی ویژه در کارنامه مان نداشتیم به جوانان اعتماد کرد و کمک های معنوی خودش در حمایت از این اقدام را دریغ نکرد.

|

بیانیه اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی

بیانیه اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی

در میان اخبار تلخ فوت هموطنان عزیزمان، آنچه مایه تاسف بیشتر گردید، خبر ارتحال عالم ربانی، آیت الله سید هادی خسروشاهی بود که ما را در غم بیشتری فرو برد چرا که فعالان عرصه بین الملل، یکی از چهره های ماندگار خود را از دست داده اند.

|

رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی

رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی

هفتمین دوره آموزشی-تشکیلاتی اتحادیه بین المللی امت واحده با عنوان "رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی" با حضور افراد و اساتید مختلف، از 17 تا 19 شهریور ماه دراردوگاه آبعلی برگزار شد.

|

♦ سرباز روح الله رضوی

در برابر دیپلماسی دیجیتال صهیونیستی چه باید کرد؟
♦ سرباز روح الله رضوی

در برابر دیپلماسی دیجیتال صهیونیستی چه باید کرد؟

همواره این سوال در میان فعالین شبکه‌های اجتماعی مطرح است که بالاخره باید چطور و چگونه در برابر این نفوذ صهیونیستی ایستاد؟ برخی قائلند که باید به این اقدامات بی‌توجهی کرد؛ برخی دیگر تاکید به واکنش و نظردهی زیر مطالب منتشره دارند و دسته‌ای هم باور دارند باید حساب‌های مشابه ...

|

نظرات کاربران