در حال بارگذاری ...

دومین اردوی آموزشی امت واحده که با محوریت بررسی تحولات منطقه و وحدت جهان اسلام برگزار شده است، در سومین روز خود میزبان استاد رحیم پور ازغدی بود.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه بین المللی امت واحده، استاد رحیم پور ازغدی در ابتدای سخنرانی خود با تأکید بر این نکته که مفهوم جهانی شدن صرفا بحث از یک هژمونی استکباری نیست بلکه برابری و برادری شعار نهضت جهان آخر الزمان است گفت: تعابیر زیادی در روایات و ادعیه ما در زمینه جهانی بودن وجود دارد که به آن توجه نمی کنیم و فقط جنبه ی عبادی آن را در نظر می گیریم درحالی که مقدمات جهانی شدن در این ادعیه آمده و وقتی افراد همراه با اختیاری که دارند در ظل تربیت معصومین و این راهنمایی ها قرار بگیرند، معادن عقلانی آن آباد می شود و آن موقع است که ساختار قدرت و ثروت در جهان، و جهت گیری اصلی رسانه ها تغییر می کند و آن موقع است که به سوی جهانی شدن پیش می رویم.

وی در ادامه با اشاره به تاریخ مسیحیت و جنگ های صلیبی بیان داشت: یکی از روش های مبارزه با اسلام، بدبین کردن مسلمین علیه خودشان بود. و آنان برای رسیدن به این هدف شان، شرق شناسان و خاورشناسان را برای جاسوسی و مطالعه وارد کشورهای اسلامی می کردند و اصل جاسوسی شان تجسس علمی و فرهنگی بود که بوسیله آن فرقه سازی می کردند و شکل گیری بهائیت، وهابیت و فرق دیگر نتیجه ی همین شرق شناسی و اسلام شناسی توسط غرب بود.

رحیم پور ازغدی با ذکر این نکته که «استعمار ابتدا از نظر فرهنگی وارد می شود و بعد وارد بُعد سیاسی و اقتصادی می شود» گفت: این شرق شناسان مأمور بودند با شناخت متون اسلامی و مطالعه درست و دقیق تاریخ، نقاط قوت و ضعف را بشناسند تا سیاستمداران از آن استفاده کنند و با تخریب، تهمت، جعل تاریخ چهره واقعی اسلام را خراب کنند و به دنبال راهی بودند که بتوانند جهان اسلام را طوری تضعیف کنند و در هم شکنند که دیگر نتواند سر در بیاورد. البته در بین این شرق شناسان بودند کسانی که کارهای مثبتی هم انجام دادند.

وی در ادامه با اشاره به اختلافات مذهبی شیعه و سنی  بیان کرد: اکثر روایاتی که در منابع اهل تسنن وجود دارد جعلی ست، در روایات شیعه هم روایات جعلی وجود دارد، و بخاطر همین است که اکثر اهل تسنن معاند نیستند بلکه مستضعف فکری هستند، حتی خود ما شیعیان هم مستضعف فکری هستیم، دشمن ما اهل سنت و سایر مذهب نیستند، پرچم اصلی، قران، اهل بیت و سنت پیامبر است، چند نفر هستند که این قوانین را فهمیده اند؟! بنابراین باید بفهمیم دشمن اسلام ، توده ی مردم سایر مذاهب نیستند. آنها مستضعف فکری هستند که باید کمک و هدایت شوند و دشمن ما در حقیقت کسانی هستند که در دنیا حکومت می کنند و به مسلمین ستم می کنند و مسلمین را به جان هم می اندازند.

استاد رحیم پور ازغدی در ادامه ی سخنان خود با تأکید بر بحث وحدت امت اسلامی، در رابطه با بحث تقریب جامعه سنی و شیعه گفت: منظور از تقریب شیعه و سنی این نیست که هر کدام از این مذاهب از مقداری اعتقادات خود دست بردارند، مشترکات فقهی و اعتقادی ما بین جامعه سنی و شیعی خیلی بیشتر از اختلافاتمان است. البته اختلافات مهم است و وحدت به این معنی نیست که سکوت کنیم ولی حق نداریم یکدیگر را تکفیر کنیم، بلکه می توان با گفتگویی کاملا علمی و فقهی بحث کنیم و توجه کنیم نباید جنگ مذاهب راه بیافتد.

ایشان در انتهای سخنان خود، با تأکید بر این نکته که «وحدت در درجه اول،وحدت سیاسی علیه دشمنان اسلام، استعمار و صهیونیسم است» گفت: هر کسی لااله الا الله گفت و شهادت به رسالت پیامبر داد، ولو اهل بیت را قبول نداشته باشد مسلمان است. و از نطر ما تقریب یعنی اینکه کل مسلمین را باید یک امت دانست، و وحدت امت یعنی به هر یک از سرزمین های اسلامی سراسر جهان حمله کردند، کل مسلمین جهان باید مقابلش بایستد، و چرا کفار در اتحادیه اروپا بر باطل شان متحد هستند ولی ما مسلمین هنوز بر حق بودن خودمان متفرق هستیم؟!




مطالب مرتبط

رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی

رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی

هفتمین دوره آموزشی-تشکیلاتی اتحادیه بین المللی امت واحده با عنوان "رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی" با حضور افراد و اساتید مختلف، از 17 تا 19 شهریور ماه دراردوگاه آبعلی برگزار شد.

|

نظرات کاربران