در حال بارگذاری ...

دکتر سید هادی سید افقهی با حضور در دومین دوره آموزشی اتحادیه امت واحده، به بررسی آخرین تحولات قیام های مردمی در کشورهای منطقه پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه بین المللی امت واحده، دکترسید افقهی کارشناس شمال آفریقا در دومین اردوی آموزشی امت واحده عوامل قیام های منطقه را در سه دسته اولیه ، میانی و اساسی برشمرد که عوامل اولیه قیام های منطقه را مطالبات صنفی ، مطالبلت معیشتی ، مطالبات اقتصادی و رفاهی ، مطالبات مبارزه با فساد مالی و اداری دانست و افزود : البته مورد چهارم خیلی گسترده بود و حتی در کشور ما هم وجود دارد که باید هوشیار بود و با آن مبارزه کرد .

 

وی افزود : عوامل میانی : شامل آزادی های سیاسی ، مبارزه با وابستگی کشور به نطام سلطه جهانی ( آمریکا ، اروپا و رژیم صهیونیستی) ، مبارزه با انتقال قدرت به صورت موروثی ( پادشاهی - جمهوری ) و محقق شدن نظام مردم سالار معطوف به ارزش های اعتقادی جامعه می باشد و  بازگشت مردم به هویت دینی (اسلامی) ، باز تولید هویت فردی و احیای عزت و کرامت انسانی ، تاکید بر فرهنگ و اداب و رسوم بومی و ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی غرب( جنگ نرم ) را از عوامل اساسی این قیام ها ست .

 

وی با اشاره به جنگ نرمی که استکبار در کشور های مختلف به خصوص مصر به راه انداخته تصریح کرد : در مصر هم اکنون 9 شبکه خصوصی که غرب زدگی و بی بند و باری و سکولاریسم را ترویج می کنند که بعد از سقوط مبارک راه اندازی شده است .

  

ایشان گفت : آمریکا به لحاظ سیاسی در منطقه با سه تیپ کشور مواجه است . کشورهای هم پیمان آمریکا مانند رژیم صهیونیستی – عربستان، کویت ، امارات  ، کشورهای بلاتکلیف که نه با آمریکا هستند و نه دشمنی می کنند مثل مصر - عراق – تونس و کشور های متخاصم مانند ایران - سوریه - لبنان - فلسطین - لیبی

 

وی با اشاره به مسایل سوریه گفت :  تمام قیام ها در منطقه از پایتخت شروع شد و بعد به مرزها رسید اما در  سوریه این حرکت بالعکس بود !

 

این استاد دانشگاه با اشاره به منظومه فرهنگی - رسانه ای آمریکا گفت : سی ان ان عربی ، بی بی سی عربی ، الحره و رادیو سلام رسانه های آمریکایی هستند که به زبان عربی تولید برنامه دارند و فقط رادیو سلام به 66 گویش عربی برنامه دارد حال شما ببینید با این قدرت رسانه ای دشمن ما چقدر عقب هستیم .

 

 وی با بیان اینکه آخرین وضعیت بیداری - اسلامی مصر گفت : در مصر جسم دیکتاتور  رفت ولی روح دیکتاتور همچنان حاکم است .

وی افزود : در بحرین رویکرد امریکا در برابر این بیدرای انفعال و نفاق ، در سوریه تهدید ، در لیبی تهاجم نظامی و در اردن فریب است .

 

 این کارشناس آفریقا در ادامه به بررسی وضعیت ترکیه پرداختند و افزودند : نقشی که آمریکا برای ترکیه در منطقه در نظر گرفته اولا به عنوان

آلترناتیو انقلاب اسلامی است ثانیا خارج شدن عربستان از محوریت جهان اسلام و  محور شدن ترکیه به عنوان نماد اسلام  و معرفی اسلام ترکیه که یک اسلام  بیرنگ و بی بو که یک ظواهر خوشگل و محتوایی آمریکایی دارد به عنوان اسلام معتدل در دنیا .

 

 

 




مطالب مرتبط

رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی

رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی

هفتمین دوره آموزشی-تشکیلاتی اتحادیه بین المللی امت واحده با عنوان "رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی" با حضور افراد و اساتید مختلف، از 17 تا 19 شهریور ماه دراردوگاه آبعلی برگزار شد.

|

نظرات کاربران