در حال بارگذاری ...

مراسم فتتاحیه دومین دوره آموزشی اتحادیه بین المللی امت واحده، با سخنرانی علمای برجسته شیعه و سنی در اردوگاه صاحب الزمان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه بین المللی امت واحده، دومین دوره ی آموزشی امت واحده با سخنرانی شیخ ماهر مزهر عالم لبنانی اهل سنت، مسوول روابط عمومی گروه تجمع علمای لبنان، حجه الاسلام و المسلمین نواب رئیس دانشگاه ادیان، مولوی نذیر احمد سلامی از علمای اهل سنت و نماینده خبرگان رهبری، ساعت 9 در اردوگاه صاحب الزمان رسما افتتاح شد.

ماهر مزهر با تأکید بر محوریت انقلاب اسلامی ایران در مساله وحدت گفت: هنگام صحبت از وحدت اسلامی، انقلاب اسلامی ایران در ذهن ها تداعی می شود، که این انقلاب نه تنها در قانون اساسی خود مسئله وحدت را مطرح کرده، بلکه در حال حاضر برای تحقق وحدت و دور کردن مسلمانان از این حفره خطرناک یعنی تفرقه تلاش می کند.

این عالم اهل تسنن، ضمن اشاره به تجربه تجمع العلماء لبنان، با توصیف شرایط سقوط بیروت در سال 1982 گفت: همه ی این فجایعی که ضمن این قضایا به بار آمد فقط بخاطر نبود وحدت بین مسلمین بود و چه بسا هر یک از ما در آن زمان، اسراییل را دریچه ی نجاتی برای رهایی از دیگری می پنداشتیم! شیعه و سنی یکدیگر را تکفیر می کردند در حالی که اسراییل اسلام را هدف قرار داده بود و موشکهای اسرائیلی فرق میان خانه سنی و شیعه را نمی شناسند.

ایشان با اشاره به جنگ 33 روزه و شکست قوی ترین ارتش خاورمیانه گفتند: در جنگ 33 روزه با اینکه دشمن همان دشمن چند سال پیش بود ولی با این حال پیروز شدیم، چون قدرت ما با وحدت دو چندان شده بوده و بخاطر همین توانستیم به دنیا ثابت کنیم که ما می توانیم با وحدت نه تنها قویترین ارتش خاورمیانه بلکه همراهی عربها با این ارتش را داشتیم شکست دهیم.

وی در ادامه ضمن تأکید بر سخن خداوند متعال که فرمود با وحدت است که می توان شرق و غرب عالم را فتح کرد، گفت: امکان پیروزی با دوری و تفرقه ممکن نیست، مهم نیست دشمن ما آمریکایی باشد یا اسرائیلی، یا دشمن داخلی مهم این است که ما امت واحده و مثل یک جسم باشیم.

وی  در ادامه با رد قومیت گرایی و مذهب گرایی گفت: تعدد و تفرق مذاهب مهم نیست، مهم این است که آن مذهب نخواهد در لوای مذهبی اش عمل کند بلکه در لوای دین عمل کند، به عبارت دیگر ذوب در اسلام باشیم نه ذوب در مذهب خودمان!

و در انتها با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در رابطه با وحدت اسلامی، اینطور بیان کردند که: حضرت امام این نگاه را برای ما روشن کردند که ما دشمن واحد داریم ولی در عین حال همگی یکی هستیم، نه شیعه و نه سنی! لذا باید به شعار یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا برگردیم و بدانیم که امت واحده هم متشکل از شیعه و هم سنی است.




مطالب مرتبط

رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی

رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی

هفتمین دوره آموزشی-تشکیلاتی اتحادیه بین المللی امت واحده با عنوان "رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی" با حضور افراد و اساتید مختلف، از 17 تا 19 شهریور ماه دراردوگاه آبعلی برگزار شد.

|

نظرات کاربران