در حال بارگذاری ...

اتحادیه بین المللی امت واحدهبا صدور بیانیه ای ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی محدود مرز زمینی رفح، هشدار داده است که این مسئله نباید موجب توقف حرکت کاروانهای دریایی برای شکستن محاصره نوار غزه شود.

با بازگشایی محدود مرز رفح توسط دولت انتقالی مصر پس از چهار سال، نوار غزه از محاصره زمینی رژیم صهیونیستی و دولت دست نشانده حسنی مبارک خارج شد. اما نکته ای که در این میان شایسته توجه است محاصره دریایی نوار غزه است که همچنان به قوت خود باقی است و لازم است گروه های مردمی و فعالان ضد اسرائیلی، به تلاشهای خود برای شکست محاصره دریایی نوار غزه ادامه دهند. 

اتحادیه بین المللی امت واحده در همین راستا، با صدور بیانیه ای ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی محدود مرز زمینی رفح، هشدار داده است که این مسئله نباید موجب توقف حرکت کاروانهای دریایی برای شکستن محاصره نوار غزه شود.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بالاخره پس از گذشت قریب به 4 سال از محاصره ناجوانمردانه نوار غزه که با همکاری رژیم مبارک تکمیل شده بود، بازگشایی این نوار مرزی توسط دولت انتقالی مصر، نور امید را در دل آزادی­خواهان جهان روشن ساخت. این البته از ثمرۀ بیداری ملت­ها و قیام ضد حکام جائر و سرسپرده­ شان است که بیش از یک و نیم میلیون زن و مرد و کودک و پیر و جوان غزه که تا امروز راهی جز تونل های زیر زمینی به خارج از غزه نداشتند، اکنون تا آزادی کامل خود را یک گام نزدیک تر می بینند.

بازگشایی گذرگاه رفح که از هفته ها پیش آغاز شده بود و در روز شنبه 28 می رسماً از سوی دولت مصر اعلام شد، نقطه عطف تغییر روابط میان مصر و اسرائیل است. هرچند که طبق اخبار موثق بازگشایی مرز رفح به طور کامل انجام نگرفته و تنها زنان و کودکان آنهم در ساعات مشخصی از روز اجازه عبور از این گذرگاه را بدست آورده­اند، و متاسفانه هنوز مساله انتقال کمک­های بشردوستانه و محموله­های دارویی، غذایی و مواد مورد نیاز مردم غزه لاینحل باقی مانده است. شاهد مثال این امر تلاش اتحادیه همبستگی مردم آسیا با فلسطین (APSP) مجری نخستین کاروان آسیایی شکست حصر غزه برای انتقال محموله ژنراتورهای خورشیدی ـ جهت تأمین برق مراکز درمانی غزه ـ به داخل نوار غزه است که علی رغم پیگیری های صورت گرفته هنوز به نتیجه­ای نرسیده است.

امروز تمامی مردم آزاده دنیا آغوش خود را برای بازگشت دولت مصر به دامان جبهه مقاومت باز کرده­اند و امید دارند تا این دولت در آینده­ای نزدیک، اقدامات موثرتری را برای دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین به انجام رساند. این خواست ملت انقلابی مصر و البته تمامی ملت­های آزاده جهان است تا دولت مصر تجدید نظر جدی نسبت به توافقنامه­های گذشته بویژه کمپ دیوید را در دستور کار خود قرار دهد تا بیش از این حقوق ملت فلسطین در کنار ملت مصر پامال نشود.

نکته حایز اهمیت دیگر برجا ماندن حصر دریایی مردم غزه است که کماکان از سوی رژیم اشغالگر قدس اعمال می­شود. گذرگاه مرزی رفح حتی اگر بصورت کامل بازگشایی شود و اجازه عبور کلیه محموله­های بشر دوستانه را نیز به فعالین صلح طلب بدهد، کماکان حق بازگشایی مسیر آب­های بین المللی برای مردم غزه محفوظ است. هیچ رژیمی در دنیا حق ندارد به بهانه بازگشایی مرز رفح جلوی حرکت کاروان­های دریایی بشردوستانه به سمت نوار غزه را بگیرد؛ چه آنکه بیم آن می­رود رژیم اشغالگر قدس و دیگر همپیمانانش برای جلوگیری از حرکت کاروان بین­المللی دریایی از کشورهای اروپایی به سمت غزه در نیمه دوم ماه ژوئن سال جاری به بهانه بازگشایی مرز رفح ممانعت به عمل آورند.

اتحادیه بین المللی امت واحده ضمن قدردانی از این اقدام دولت مصر و تأکید بر انجام اقدامات موثرتر به منظور کاهش آلام ملت داغدار فلسطین، از تمامی فعالین صلح طلب دنیا می خواهد تا با قوت هر چه بیشتر نسبت به تداوم حرکت­های خود به منظور انتقال کمک­های بشر دوستانه به نوار محصور غزه، اقدام ورزند تا انشالله به زودی جهانیان شاهد آزادی تمامی مسیرهای دریایی و زمینی نوار غزه باشند./ والسلام

اتحادیه بین المللی امت واحده

8/3/1390

2011-05-29




مطالب مرتبط

پیام تسلیت اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت جناب آقای دکتر حسین شیخ الاسلام

پیام تسلیت اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت جناب آقای دکتر حسین شیخ الاسلام

ایشان از معدود کسانی بود که حتی قبل از برگزاری اولین کاروان آسیایی شکست حصر غزه و در زمانی که هنوز اقدامی ویژه در کارنامه مان نداشتیم به جوانان اعتماد کرد و کمک های معنوی خودش در حمایت از این اقدام را دریغ نکرد.

|

بیانیه اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی

بیانیه اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی

در میان اخبار تلخ فوت هموطنان عزیزمان، آنچه مایه تاسف بیشتر گردید، خبر ارتحال عالم ربانی، آیت الله سید هادی خسروشاهی بود که ما را در غم بیشتری فرو برد چرا که فعالان عرصه بین الملل، یکی از چهره های ماندگار خود را از دست داده اند.

|

رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی

رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی

هفتمین دوره آموزشی-تشکیلاتی اتحادیه بین المللی امت واحده با عنوان "رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی" با حضور افراد و اساتید مختلف، از 17 تا 19 شهریور ماه دراردوگاه آبعلی برگزار شد.

|

نظرات کاربران