در حال بارگذاری ...

جلسه بررسی تحولات بحرین، از سلسله جلسات بررسی تحولات جهان اسلام با حضور شیخ سلف قربان از بحرین در دفتر اتحادیه بین المللی امت واحده برگزار شد.

آخرین جلسه از سلسله جلسات هفتگی امت واحده ، با حضور شیخ سلف قربان ،از بحرین و دکتر بقشی از عربستان در دفتر قم امت واحده برگزار شد.

در ابتدای جلسه، شیخ سلف قربان با بررلسی چگونگی شکل گیری قیام مردم بحرین به تحلیل و بررسی عملکردهای مسئولین و شیعیان بحرین پرداخت.

 

این فعال بحرینی با اظهار اینکه قیام مردم بحرین برگرفته از مصر تونس شروع شد گفت: مردم بحرین کاملا مسالمت آمیز به میدان آمدند و خواستار احقاق خواسته هایشان و برپایی حکومتی انتخابی شدند ولی در مقابل نیروهای بحرینی با ارتشی سان دیده به آنان حمله کردند و در همان روزهای اول ده ها شهید و هزاران نفر مجروح شدند.

 

شیخ سلف قربان در ادامه با اشاره به ورود نیروهای سعودی و اماراتی به خاک بحرین گفت: بحرین کشور کوچک و ضعیفی است و اگر مردم بر خواسته هایشان اصرار ورزند در نهایت کشور های قوی و بزرگتر او را کنار خواهند زد و برای اینکه این اتفاق نیافتد عربستان را که دارای قدرت است وارد میدان می کند.

 

وی با اظهار نگرانی از ورود نیروهای سعودی و اماراتی به بحرین گفت: نیروهای  عربستانی به محض ورود به خاک بحرین وارد میدان لولو شدند و ده ها نفر را که عده ایی از آنان در حال خواب بودند به گلوله بستند، انها به این مقدار اکتفا نکردند و سراغ بیمارستان ها رفتند و انجا را بستند و آب و برق بیمارستان را قطع کردند. حتی برای کنترل بیشتر، مناطق و محله ها را مسدود می کنند که اگر مردم بحرین از خانه هایشان بیرون آمدند به گلوله ببندند.

 

وی در ادامه تفاوت بین انقلاب لیبی و بحرین را متذکر شد و گفت: در انقلاب لیبی مردم مسلح هستند ولی در کشور بحرین مردم هیچ گونه سلاحی از خود ندارند همچنین مردم لیبی با یک نیرو می جنگند ولی در بحرین علاوه بر ارتش و نیروهای بحرینی با دو نیروی خارجی دیگر روبرو هستند.

 

 سلف قربان با اشاره به نحوه ی دخالت امریکا در این قضایا گفت: امریکا از این می ترسد که اگر حکومت بحرین ساقط شود، حکومت شیعی ایران جای آن را بگیرد، و این برای امریکا یعنی از دست دادن یکی از بهترین مناطق استراتژیکی خود، و انها تمام تلاش خود را می کنند که این اتفاق نیافتد.

 

وی در ادامه گفت: اکثر مردم بحرین شیعه هستند، و حکومت بحرین برای تضعیف شیعیان بحرین و در اقلیت قرار دادن آنها، به صورت فی حد مرز شروع به دادن تابعیت به افراد خارجی کرد که در این راستا به بیش از 300 هزار نفر اعطای تابعیت بحرینی شد تا حداقل توازنی بین نیروهای خارجی و شیعه شود .

 

این فعال بحرینی در انتها با درخواست کمک از جوامع بین الملل گفت: الان مردم بحرین دست استغاثه به روی مسلمان های کشور دیگر باز کردند که اهرم فشاری شوند برای دولت بحرین که دست از کشتار وحشیانه مردم بردارند و به خواسته هایشان توجه کنند، در این بین مردم بحرین نگاه ویژه ای به ایران دارند و به چشم یک پشتیبان به ایران نگاه می کنند و از مرجعیت و از مقام معظم رهبری میخواهند ساکت ننشینند و هر تهدیدی که ایران و مسئولین ایرانی انجام دهند باعث دلگرمی مردم بحرین و رعب و وحشت نیروهای خارجی خواهد شد.

 

لازم به ذکر است در انتها ارتباط تلفنی با دکتر بقشی از عربستان برقرار شد و وی نکاتی در مورد اوضاع عربستان متذکر شدند.




مطالب مرتبط

فاجعه منا و سیاستگذاری رسانه ای ما

فاجعه منا و سیاستگذاری رسانه ای ما

در مواجهه رسانه ای با فاجعه مکه نخستین و مهمترین سوالی که باید در مواجهه با اذهان عموم مسلمانان دنیا برایش پاسخی یافت این است که: عامل اصلی این واقعه کدام است؟

|

بایسته های رسانه ای جنگ یمن

نباید از یاد برد که تک تک ما در قبال مظلومیت مضاعف یمن در عرصه رسانه موظفیم و حتی اگر بتوانیم یک نفر از جامعه مخاطبین را نسبت به ماوقع یمن آگاه سازیم ضربه ای ولو کوچک به پیروان آمریکا و اسلام آمریکایی وارد کرده ایم.

|

به همت دانشجویان و فعالان جهان اسلام

آغاز به کار کمپین کمک به آوارگان جنگ زده سوری
به همت دانشجویان و فعالان جهان اسلام

آغاز به کار کمپین کمک به آوارگان جنگ زده سوری

در پی سرمای شدید و خانمان سوز منطقه غرب آسیا و مشکلاتی که به همین دلیل برای مردم مظلوم و جنگ زده سوریه پدید آمده است، گروهی از دانشجویان و فعالان جهان اسلام در حرکتی خیرخواهانه اقدام به راه اندازی کمپین جمع آوری کمک برای مردم مظلوم سوریه نموده اند.

|

نظرات کاربران