در حال بارگذاری ...

اتحادیه امت واحده در بیانیه ای از دولت خواستار شد تا به صورت فوری جشن بزرگ نوروز را به حرمت خونهای ریخته شده مردم انقلابی کشورهای اسلامی لغو کند.

در پی اعلام دولت برای برگزاری جشن بزرگ نوروز به مناسبت سال جدید شمسی، اتحادیه بین المللی امت واحده با صدور بیانیه ای ضمن اشاره به وضعیت کشورهای منطقه و خونهای ریخته شده مردم بیگناه، از دولت خواست تا نسبت به لغو این جشن اقدام کند.

متن کامل بیانیه امت واحده به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سال جدید میلادی با ورود نمایندگان کشورهای آسیایی به نوار محاصره شده غزه، نوید تغییری جدید در سطح بیداری ملتهای منطقه بود. تغییری که تنها پس از مدت زمان کوتاهی با قیام ملت تونس آغاز شد و با تحرک ملت مسلمان مصر به اوج رسید و نه تنها به شمال آفریقا محصور نماند که گریبان دیکتاتورهای عربی منطقه خلیج فارس را نیز گرفت.

حکام جائر عربی نظیر آل سعود نیز برای جلوگیری از تسری این قیامها، هر آنچه در توان داشتند به کار بستند؛ از پذیرایی بن علی فراری گرفته تا ارسال نیروهای نظامی برای سرکوب ملت مسلمان بحرین. در کنار تمام نهالهای امید روییده به ایجاد تحولی اساسی بر مبنای اسلام و علیه استکبار جهانی، آنچه همه روزه قلوب را جریحه دار میسازد و جان را می کاهد، ریخته شده خون هزاران انسان آزادهای است که جرمی جز فریاد عدالت و آزادی نداشتهاند. خونهای ریخته شده در میدان التحریر قاهره، شهرهای لیبی، خیابان هایصنعا، میدان لولو منامه همه و همه گواه مجاهدت غیور مردانی است که تاریخ را از نو رقم زدند که: هیات منا الذله!


اینک و در آستانه سال جدید شمسی، چگونه می توان آغاز سال جدید را به جشن و پایکوبی گذراند در حالی که برادران و خواهران مسلمانمان هنوز اجساد کشته شدگانشان را دفن نکردهاند؟ کدام انسان آزادهای است که درد و رنج برداران و خواهرانش را مشاهده کند و آرام بگیرد؟ در این وانفسای خون و آتش در کشورهای منطقه، خبر برگزاری دومین جشن بین المللی نوروز با دعوت از مقامات بلندپایه از 30 کشور مختلف دنیا، همدردان با ملتهای مسلمان را دچار بهت و حیرت کرده است. به راستی برپایی سنن باستانی با چنینهزینههای گزاف -که یادآور برخی مراسمات دوران ستمشاهی است ـ و در چنین موقعیت بین المللی چه توجیه و منطقی به دنبال دارد؟


اتحادیه بین المللی امت واحده ضمن اعتراض شدید نسبت به برگزاری «جشن بزرگ نوروز امسال» اعلام میدارد ضروری است هر چه سریعتر مقامات دولت نسبت به لغو برگزاری این مراسم به حرمت خونهای ریخته شده مجاهد مردان و زنان مصری، لیبیایی، یمنی و بحرینی اقدام کنند.




مطالب مرتبط

پیام تسلیت اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت جناب آقای دکتر حسین شیخ الاسلام

پیام تسلیت اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت جناب آقای دکتر حسین شیخ الاسلام

ایشان از معدود کسانی بود که حتی قبل از برگزاری اولین کاروان آسیایی شکست حصر غزه و در زمانی که هنوز اقدامی ویژه در کارنامه مان نداشتیم به جوانان اعتماد کرد و کمک های معنوی خودش در حمایت از این اقدام را دریغ نکرد.

|

بیانیه اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی

بیانیه اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی

در میان اخبار تلخ فوت هموطنان عزیزمان، آنچه مایه تاسف بیشتر گردید، خبر ارتحال عالم ربانی، آیت الله سید هادی خسروشاهی بود که ما را در غم بیشتری فرو برد چرا که فعالان عرصه بین الملل، یکی از چهره های ماندگار خود را از دست داده اند.

|

امت واحده:منجی دانستن آمریکا در برابر تروریسم ساده لوحی است

امت واحده:منجی دانستن آمریکا در برابر تروریسم ساده لوحی است

اتحادیه بین المللی امت واحده در بیانیه ای با محکوم کردن دخالت نظامی آمریکا در کشورهای اسلامی منطقه به بهانه مبارزه با تروریسم، از کشورهای اسلامی و سردمداران مسلمان آنها خواست تا مانع دخالت بیگانگان در سرزمینشان شوند.

|

نظرات کاربران