در حال بارگذاری ...

اتحادیه بین المللی امت واحده با صدور بیانیه ای به مناسبت هفته وحدت، از دستگاه قضایی درخواست نمود تا با وحدت شکنان و عاملان ایجاد تفرقه در کشور برخورد قاطعی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه بین المللی امت واحده، به مناست فرا رسیدن میلاد رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و ایام هفته وحدت این اتحادیه با صدور بیانیه ای با دعوت از اندیشمندان حوزه و دانشگاه برای کمک به دستیابی به مسیری برای رسیدن به وحدت عملی، از قوه قضاییه نیز درخواست نمود تا با عاملان ایجاد تفرقه و فتنه مذهبی برخورد قاطعی صورت دهد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

1) آنجا که قرآن کریم «إِنَّ هَذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً وَاحِدَة» را مطرح می­سازد، بدیهی است که از مفهوم «امت واحده»، اتحاد جغرافیایی را دنبال نمی­کند که اساساً پررنگ شدن این مرزهای ساختگی، توسط استعمارگران معاصر، توطئه­ ای شیطانی بوده که همواره بزرگان و اصلاح گران مسلمان، در برابر آن ایستاده ­اند.

وقتی خداوند چنان محکم «قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْاْ إِلَى کَلَمَةٍ سَوَاء» را خطاب به تمامی موحدان بیان می­دارد و آنان را به همزیستی با یکدیگر دعوت می­کند، پر واضح است که مبنای رفتار میان مسلمانان را چیزی جز «تعاونوا علی البر و التقوی» تعیین نمی­کند. آیا نمی­توان مصادیقی از این نیکی­ ها را یافت تا امت اسلامی بر سر آن تعاون داشته باشند؟ آیا تحقق عینی «امت واحده»در چیزی جز حرکت همسوی انواع بشر به سوی حقتعالی و مقابله با طاغوت ها، قابل مشاهده است؟

2) آیا مصیبت­های کنونی گریبان­گیر جهان اسلام و از همه دردناک­تر داغ فلسطین، مسلمانان را به یاد آیۀ کریۀ «و لاتنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم» نمی­اندازد که اگر به دلیل اختلاف فکری یا هوای نفس، اختلافات عملی نیز در شما بالا بگیرد، همه چیزتان بر باد می رود و ذلیل می شوید! آیا دفاع از مظلوم نیز مورد تنازع و اختلاف است که کمتر برون داد عملی­ای در حمایت از آنان دیده می­شود؟

3) وحدت به مفهوم رفع شبهات و موانع فکری، برای انجام اقدامات مشترک است نه تغییر مذهب طرف مقابل و رقابت های مذهبی غیراخلاقی و کودکانه. از این رو ضروری است امت اسلامی به دنبال تحقق «وحدت عملی» باشد تا به مفهوم وحدت عینیت بخشیده شود. سالها از برگزاری کنفرانس پر برکت و مفید «وحدت» در تهران می گذرد اما با این همه به نظر می رسد علی­رغم فراهم شدن زمینه­ های وحدت­گرایانه در میان فرق مسلمین، از این زمینه­ ها کمتر برای دستیابی به «اقدامات همسو حول مسائل کنونی جهان» بهره برداری شده است.

4) جوانان هر جامعه، موتور محرک آن و عامل بروز تحولات اجتماعی اند. شاید یکی از مهمترین دلایل مسأله فوق، به میدان نیاوردن پتانسیل­ جوانانی است که می توانند با بهره­ گیری از زمینه­ های فراهم شده، اقدامات میدانی مؤثری را جهت محقق ساختن «وحدت عملی» سامان دهند. چه بسیار گروه­های فعال مختلف در کشورهای مسلمان، که در صورت تبادل نظر و همکاری مشترک می توانند به قدرتی مضاعف دست یافته و ضرباتی مهلک را بر پیکر دشمنان اسلام و انسانیت وارد سازند. این درست همان دستاوردی است که دشمنان را به هراس می اندازد!

5) مسائل اخیر و خصوصاً حرکت جوانان در مصر و تونس، بیش از پیش وضعیت حکام دست نشانده را از نظر پشتوانه های مردمی نمایان ساخت و بر همگان اثبات کرد که ابهت پوشالین این حکام که با حمایت غرب شکل یافته بود چقدر شکننده است. امروز بر کسی پوشیده نیست که بسیاری از حکام ملت­های مسلمان، راهی جز راه نبی اکرم «ص» که راه «ان العزة لله و لرسوله و للمؤمنین» است را می پویند و در برابر بیگانگان، بنده حلقه به گوش اند. امروز مطالبه تطبیق رفتارهای حاکمان کشورهای مسلمان بر سنت النبی­«ص» و بررسی راه­ های عزت و سربلندی اسلام و همچنین مقابله با تهاجمات فرهنگی غرب، از جمله مسائلی است که جوانان امت اسلامی می­توانند به واسطه آن «وحدت عملی» را محقق سازند.

6) یکی از بزرگ­ترین موانع تبدیل «همفکری ها» به «همکاری» حضور اقلیت تندوریی است که به مدد همراهی دستان زیرک استعمارگران، عرصه را بر اکثریت معتدل تنگ نموده اند و سد راه نزدیکی عملی گشته اند! امروز، فرقه هایی تندرو در شیعیان و گروه­ هایی افراطی و تکفیری در اهل سنت، خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب دشمن می ریزند و سکه تفرقه را ضرب می کنند! کسانی که آموزه های قرآنی و سیره رسول اکرم و خلفای راشدین و ائمه اطهار و علما و عقلای امت را به کناری نهاده و روشهایی خودساخته را پرداخته اند نه سنی اند و نه شیعه! آیا زمان آن فرا نرسیده است که گروههای مختلف مسلمان، علی­رغم اعلام برائت از این جریانات افراطی، دست به اقدامی عملی جهت مقابله با این گروه­ها بزنند؟

7) امروز، خواسته یا ناخواسته، نام جمهوری اسلامی ایران به تشیع پیوند خورده است لذا موضع­گیری و اقدام خصوصاً در برابر کسانی که در داخل کشور به مسائل اختلافی دامن می زنند، از وظایف حاکمیت است. امروز برخی اقدامات نابخردانه جاهلان و تندروها تا آنجا پیش­رفته است که منجر به وهن جمهوری اسلامی و تضعیف دستاوردهای افتخارآمیز آن در عرصه بین المللی منجر شده تا جایی که افراطیون اهل تسنن نیز این اقدامات را بهانه ای برای جلوگیری از ابراز ارادت مسلمانان سرتاسر جهان به ایران کرده اند! آیا اقدامات و بدعت­ های وهن آلودی چون مراسمات خاص نهم ربیع، فعالیت­های دفاتر برخی شبکه­ های ماهواره­ای به اصطلاح شیعی در ایران و ایراد مطالب تفرقه­ افکنانه از  سوی برخی سخنرانان، شایسته برخورد شجاعانه حکومت و دستگاه قضا نیستند؟!

اتحادیه بین المللی امت واحده به عنوان یک تشکل مردم نهاد، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت، از تمامی اندیشمندان و فعالین حوزه و دانشگاه به منظور همراهی جهت دستیابی به وحدت عملی دعوت به عمل می­آورد.

به امید غلبه اسلام بر کفر جهانی

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته




مطالب مرتبط

پیام تسلیت اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت جناب آقای دکتر حسین شیخ الاسلام

پیام تسلیت اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت جناب آقای دکتر حسین شیخ الاسلام

ایشان از معدود کسانی بود که حتی قبل از برگزاری اولین کاروان آسیایی شکست حصر غزه و در زمانی که هنوز اقدامی ویژه در کارنامه مان نداشتیم به جوانان اعتماد کرد و کمک های معنوی خودش در حمایت از این اقدام را دریغ نکرد.

|

بیانیه اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی

بیانیه اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی

در میان اخبار تلخ فوت هموطنان عزیزمان، آنچه مایه تاسف بیشتر گردید، خبر ارتحال عالم ربانی، آیت الله سید هادی خسروشاهی بود که ما را در غم بیشتری فرو برد چرا که فعالان عرصه بین الملل، یکی از چهره های ماندگار خود را از دست داده اند.

|

رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی

رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی

هفتمین دوره آموزشی-تشکیلاتی اتحادیه بین المللی امت واحده با عنوان "رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی" با حضور افراد و اساتید مختلف، از 17 تا 19 شهریور ماه دراردوگاه آبعلی برگزار شد.

|

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

وجه مشترک بحران سوریه و پس از آن عراق، با جریان شیرازی در این است که هر دو عملا عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را نشانه رفته اند. بحران سوریه و عراق بدنه اهل سنت دنیا را از ایران جدا ساخته و جریان شیرازی نیز به دنبال جدا کردن شیعیان جهان از ایران است.

|

نظرات کاربران