در حال بارگذاری ...

همایش بیان دستاوردها و برنامه های آتی کاروان آسیایی شکست حصر غزه، عصر چهارشنبه در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم که نمایندگانی از کشورهای حاضر در کاروان آسیایی غزه در آن حضور داشتند، از افرادی که در برگزاری کاروان همکاری کرده بودند تقدیر شد.

در ابتدای این همایش، سلیم غفوری ـ دبیرکل اتحادیه بین المللی امت واحده ـ گفت: این اولین حرکت غیردولتی بود که در سطح آسیا با مشارکت پانزده کشور آسیایی حول موضوع فلسطین و کمک به غزه شکل گرفت. در این حرکت، یک مشارکت آسیایی گسترده را شاهد بودیم که این مساله بسیار حائز اهمیت است چرا که این قاره شاید کم تر به موضوع فلسطین پرداخته بود ولی با این حرکت، به این مساله پرداخته شد.

وی، ورود کمک هایی از قبیل دارو و غذا به غزه را از جمله دیگر دستاوردهای کاروان آسیایی شکست حصر غزه برشمرد و اظهار کرد: با وجود کارشکنی مصری ها در برخی مقاطع و این که مصری ها به ما اعلام کرده اند که اجازه نمی دهیم هیچ کمکی از ایران به آن منطقه وارد شود، به دلیل پافشاری اعضای کاروان که از کشورهای مختلف بودند، مصری ها ناچار شدند ورود بخش قابل توجهی از این کمک ها را بپذیرند.

غفوری اضافه کرد: در این کاروان از ادیان مختلف حضور داشتند و این که همه این افراد به این جمع بندی رسیده بودند که دفاع از حقانیت و مظلومیت فلسطین یک اولویت است، بسیار ارزشمند بود و به نوعی برای اولین بار بود که چنین اتفاقی افتاد.

دبیرکل اتحادیه بین المللی امت واحده، غیردولتی بودن این کاروان را از جمله دستاوردهای مهم آن عنوان کرد و افزود: نکته دیگری که حائز اهمیت است، غیردولتی بودن این حرکت بود. شاید تجربه چنین حرکتی را در ایران نداشتیم و این که یک گروه غیردولتی ایرانی نقش فعالی در این حرکت داشت، مانوری بود که قطعا می تواند در آینده تثبیت کننده گروه های غیردولتی و NGOهای ایرانی باشد.

او با تاکید بر این که همبستگی که امروز حول موضوع غزه در جهان شکل گرفته است، باید در آینده نیز ادامه پیدا کند تصریح کرد: باید تلاش کنیم که حرکت بعدی مستقیم به سمت غزه باشد و امیدواریم بتوانیم در ماه های آینده حرکت بعدی را برنامه ریزی و اجرا کنیم. ان شاءالله راه اندازی کاروان بعدی با قوت بیش تری ادامه پیدا خواهد کرد و امیدواریم حضور کشورهای آفریقایی و دیگر کشورها را نیز شاهد باشیم.

غفوری به تلاش برای برنامه ریزی جهت حضور شاخه جوانان کنفرانس وحدت اسلامی در هفته وحدت امسال را از جمله برنامه های آتی عنوان کرد و گفت: کنفرانس وحدت اسلامی هر سال با مشارکت افرادی برگزار می شود که شاید کم تر به فکر کارهای اجرایی باشند و ما اگر بتوانیم از پتانسیل جوانان پرتوان استفاده کنیم، قطعا برکات زیادی خواهد داشت. با توجه به برنامه ریزی های خبیثانه وهابی ها، فضای وحدت بین مسلمانان شکل نمی گیرد مگر با حضور جوانانی که این دغدغه را داشته باشند.

دبیرکل اتحادیه بین المللی امت واحده در پایان به دیگر برنامه های سال آینده این اتحادیه اشاره کرد و افزود: برای تابستان آینده در تلاش هستیم که سمینار وبلاگ نویسان مستقل را با حضور وبلاگ نویسان کشورهای مختلف برگزار کنیم. برگزاری سمیناری با موضوع عدالت و مبارزه با تبعیض اقتصادی و اجتماعی در دنیا با حضور متفکران آسیایی نیز از جمله دیگر برنامه های آینده است که امیدواریم بتوانیم آن ها را به مرحله اجرا دربیاوریم.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم، سعید قاسمی با تقدیر از حرکت کاروان آسیایی شکست حصر غزه اظهار کرد: بعد از نبرد 22 روزه غزه، حرکت بزرگ شما دانشجویان در فرودگاه که نمادین هم نبود بلکه اگر هواپیمایی را در اختیار شما می گذاشتند، شما پای کار بودید، قابل تقدیر بود و در روزهای آخر افرادی از جاهای مختلفی نظیر کشمیر و پاکستان سعی کردند از این حرکت شما الگو بگیرند.

وی اضافه کرد: اشتباه بزرگی که بعد از انقلاب و به خصوص بعد از جنگ در این کشور وجود داشته این است که هیچگاه به این سمت نرفتیم که نهادهای مردمی در جهان اسلام و شرق آسیا با هم ارتباط داشته باشند و حرکت اعزام کاروان آسیایی شکست حصر غزه موجب شد که برای اولین بار در جمهوری اسلامی یک NGO به معنای واقعی بتواند بر اساس دغدغه واقعی حضرت روح الله درباره فلسطین شکل بگیرد. البته کاش می شد که ایران در این مساله موتور محرک باشد ولی به هر حال ایران توانست به عنوان یک کاتالیزور و کمک کننده عمل کند که باز هم جای تقدیر دارد.

قاسمی در ادامه گفت: اگر در این تشکیلات بزرگ فتنه ای نیفتد و بتوانید جای پای این تشکیلات را در شرق آسیا محکم کنید، می توانید حرکت های بعدی را نیز سامان دهید. البته اسراییل و آمریکا بر اساس یک مرض ذاتی نمی توانند آرام بنشینند و نمی گذارند که ما استراحت کنیم.

وی با بیان این که تنها مجموعه ای که در حال حاضر حرفی برای گفتن دارد، اسلام است و لاغیر، خطاب به دانشجویان و اعضای کاروان شکست حصر غزه گفت: قبل از شما دولت مردان و دولتی ها خواستند این کار را انجام دهند ولی نشد و کاروان نرفت و چقدر هم خوب شد که نرفت چرا که از نظر امنیتی اصلا درست نبود و این کار بزرگ باید توسط این NGOها اتفاق می افتاد.

قاسمی در ادامه از عملکرد صدا و سیما در پوشش اخبار مربوط به کاروان آسیایی شکست حصر غزه انتقاد کرد و افزود: وقتی با مردم فلسطین صحبت کنید متوجه می شوید که تمام موجی که در راهپیمایی های مختلف و یا روز قدس راه انداخته اید فقط فقط مصرف داخلی دارد و این موج به بیرون نمی رود. بخشی از این مساله، خیانت صدا و سیماست چرا که در این چند ماهی که این کاروان مشغول بود، در صدا و سیما تنها چند ثانیه به آن می پرداختند و در عوض معادل 20 دقیقه در مورد ببری که روس ها به ما انداخته بودند برنامه و خبر پخش می شد. صدا و سیمای ما کلا تعطیل است و به درد این کارها نمی خورد و با نیت و انگیزه هم چنین اتفاقی می افتد.

وی در پایان اظهار کرد: یک بخش دیگر از ایراد کار مربوط به حوزه است که آن طور که باید و شاید در این راه حرکت نکرد و بخش دیگر مربوط به دانشگاه های ماست که متاسفانه بعضا فریب برخی جریانات انحرافی را خوردند. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که کار احساسی و احساساتی به نتیجه نمی رسد و حرکاتی نظیر اعزام کاروان آسیایی شکست حصر غزه فی نفسه درست است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم هم چنین چند تن از کسانی که از کشورهای مختلف در کاروان آسیایی شکست حصر غزه حضور داشتند به بیان تجربیات و خاطرات خود از سفر به غزه پرداختند.




مطالب مرتبط

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

وجه مشترک بحران سوریه و پس از آن عراق، با جریان شیرازی در این است که هر دو عملا عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را نشانه رفته اند. بحران سوریه و عراق بدنه اهل سنت دنیا را از ایران جدا ساخته و جریان شیرازی نیز به دنبال جدا کردن شیعیان جهان از ایران است.

|

دلیلی دیگر براثبات طائفی نبودن دول عربی !

دلیلی دیگر براثبات طائفی نبودن دول عربی !

اخیرا اتفاقی در سطح دول عربی رخ داد که بار دیگر ثابت کرد که سران کشورهای عرب اساسا رویکرد متعصبانه مذهبی یا قومی ندارند! چند سال قبل در ایام جنگ 22 روزه و پس از آن جنگ 8 روزه و 51 روزه غزه مظلوم که دولتهای عربی در مقابل کشتار بیرحمانه مردم

|

دفع دو شبهه رایج عربی درباره ایران

دفع دو شبهه رایج عربی درباره ایران

دائما اشتباهات موجود در نظام عراق و سوریه و... به پای ایران نوشته می شود به این اعتبار که ایران یک قدرت منطقه ای است و طبعا باید بتواند جلوی آنها را بگیرد! مثلا می گویند مالکی چرا فلان کار را کرد؟ یا چرا این مساله در سوریه اصلاح نشده است یا چرا فلان حادثه در یمن رخ داد و قس علیهذا

|

نظرات کاربران