در حال بارگذاری ...

سلیم غفوری مسئول بخش ایرانی کاروان آسیایی کمک به مردم غزه در نشست خبری «کاروان آسیایی غزه؛ اقدامات و دستاوردها» که امروز یکشنبه در خبرگزاری فارس برگزار شد، با بیان اینکه 5 سال است که غزه در محاصره قرار دارد، اظهار داشت: پس از پیروزی حماس در انتخابات فلسطین عملاً کارشکنی ها علیه دولت حماس آغاز شد

سلیم غفوری، دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده و مسئول ستاد ایران کاروان آسیایی شکست حصر غزه در نشست خبرگزاری فارس درباره دستاوردهای کاروان آسیایی، با اشاره به تلاش هایی که برای شکستن محاصره غزه در همان روزهای نخستین صورت گرفت، گفت: این تلاش ها ناکام ماند؛ اما پس از مدتی فشار بر حماس بیشتر شد خصوصاً بعد از جنگ 22 روزه که زیرساخت های غزه را از بین برد بحران شدت گرفت و حرکت های کاروانی به سمت غزه آغاز شد.


* همسویی مصر با رژیم صهیونیستی

مسئول بخش ایرانی کاروان آسیایی با اشاره به وتوی قطعنامه های صادر شده در مجامع بین المللی علیه رژیم صهیونیستی توسط آمریکا گفت: مصر نیز سیاست های خود را همسو با رژیم صهیونیستی تنظیم کرده بود که از طریق مصر هیچ امکانی برای کمک رسانی به غزه وجود نداشت.
وی با بیان اینکه به تدریج کمپین هایی در سطح جهانی برای شکست حصر غزه شکل گرفت که از اروپا آغاز شد، گفت: کاروان شریان حیات که توسط جرج گالوی آغاز شد ادامه یافت و به کاروان آزادی ترکیه رسید که قصد داشت مستقیم وارد بندر غزه شده و حصر فلسطین را بشکند که با اقدام رژیم صهیونیستی ناکام ماند.
مسئول بخش ایرانی کاروان آسیایی به شهادت 9 نفر از اعضای ترک کاروان آزادی اشاره کرد و گفت: خون شهیدان باعث شد تا توجه مضاعف جهانی علیه این اقدام غیرانسانی بسیج شود و همچنین موجب شد در مناطقی که تا پیش از آن به فلسطین توجه عمیق وجود نداشت اقدام برای کمک به این منطقه آزاد شود.
غفوری افزود: هندی ها در این بین پیشنهاد دادند که کاروانی از بمبئی به سمت غزه رهسپار شود که به تدریج این تفکر گسترش یافت و مالزی، اندونزی، پاکستان و ژاپن به آن اضافه شدند و سرانجام به 15 کشور رسید.

* تقویت همبستگی آسیایی علیه سیاست های رژیم صهیونیستی

مسئول بخش ایرانی کاروان آسیایی با بیان اینکه قصد ما این بود که همبستگی آسیا علیه سیاست های رژیم صهیونیستی را تقویت کرده و گسترش دهیم خاطرنشان کرد: به همین دلیل شرکت کنندگان و حامیان این حرکت تنها مسلمانان نبودند بلکه مسیحیان، بوداییان، هندی ها و سیک ها و نیز گروه های سیاسی مختلف را شامل می شدند.
غفوری با اشاره به اهداف کاروان گفت: شکست حصر غزه به عنوان یک موضوع کاملا انسانی مدنظر بود که مردم غزه تحت فشار غیرانسانی و غیرقانونی قرار دارند و باید این حصر شکسته می شد.
وی گفت: فشار به دولت های اعضای کاروان برای محدود کردن روابط سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی هدف دیگر راه اندازی این کاروان بود.
مسئول بخش ایرانی کاروان آسیایی ادامه داد: کاروان 2دسامبر 2010 حرکت خود را از دهلی آغاز کرد که 35 روز در راه بود.
غفوری با اشاره به تفاوت کاروان آسیایی با کاروان های گذشته گفت: این کاروان 35 روز در راه بود و زمانی که فردی 35 روز همه زندگی خود را کنار گذاشته و در خدمت کاروان قرار می گیرد انگیزه بالایی را می طلبد و نشان می دهد که موضوع انسانی فلسطین برای آنها اولویت دارد.

* مقایسه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه با جنایات آمریکا در هیروشیما و ناکازاکی

وی خاطرنشان کرد: امروز رژیم صهیونیستی به عنوان مظهر شر عمل کرده که باید جلوی آن ایستاد.
مسئول بخش ایرانی کاروان آسیایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ژاپن یک فرهنگ غربی دارد، گفت: ساکا گوچی یکی از اعضای ژاپنی کاروان بود و اعتقاد داشت که جنایات رژیم صهیونیستی در غزه با جنایات آمریکا در هیروشیما و ناکازاکی قابل مقایسه است. او به نمایندگی از ملت ژاپن آمده بود تا بگوید که امروز کاری که رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین انجام می دهد همان کاری است که آمریکا در جنگ دوم جهانی علیه ژاپن انجام داد.
غفوری یادآور شد: در کاروان آسیایی از نوزاد تا افراد 65 ساله حضور داشتند.

* مصر خواسته رژیم صهیونیستی را عملی کرد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سنگ اندازی مصر در مقابل کمک رسانی به مردم غزه گفت: این رفتار قابل پیش بینی بود چرا که آنها مشغول کمک رسانی به رژیم صهیونیستی و مقابله با ایران هستند و اتفاقی که برای اعضا و کالاهای ایرانی کاروان افتاد دقیقا خواست رژیم صهیونیستی بود.
مسئول بخش ایرانی کاروان آسیایی با بیان اینکه زمانی که کاروان به سوریه رسید نمایندگان برای دریافت روادید به سفارت مصر در سوریه رفتند، یادآور شد: در همان زمان مصر مشکلات و شرایط سختی را برای صدور روادید ایجاد کرد که از جمله آنها این بود که ورود وسایل نقلیه، الکترونیکی و مصالح ساختمانی به غزه ممنوع می باشد یعنی دقیقا همان شرایطی که رژیم صهیونیستی تعیین کرده بود.
غفوری ادامه داد: پس از گذشت ده روز مصری ها اعلام کردند که به ایرانیها و کالاهای ایرانی اجازه ورود نمی دهند و اعضای کاروان به سفارت مصر نامه ای نوشتند و یادآور شدند که همه باید با هم به غزه بروند اما کمتر از ده دقیقه بعد پاسخ نامه را اینچنین دادند که در حضور ایرانیان در غزه هیچ بحثی را قبول نمی کنند.

* وحشت از حضور ایرانیان در غزه

وی با بیان اینکه آنها از حضور ایران در غزه بسیار وحشت دارند، یادآور شد: مقاومت غزه از انقلاب اسلامی نشأت گرفته و با اینکه هیچ ایرانی به طور مستقیم در غزه حضور نداشته اما نگاه ایران در این منطقه نفوذ کرده است.
مسئول بخش ایرانی کاروان آسیایی با بیان اینکه کاروان آزادی اولین کاروان آسیایی کمک به مردم غزه بود، یادآور شد: کاروان های بعدی در حال تدارک است و بنا داریم در آینده کاروان های دیگری نیز اعزام کنیم.
غفوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم همراهی برخی دولت های عربی برای کمک به مردم غزه گفت: دولت های مصر، اردن، عربستان، امارات و بحرین دولت هایی نیستند که پای آرمان های فلسطین بایستند و حتی با نگاهی انسانی به آنها کمک کنند و شاید اگر دولت های همسویی با ایران وجود داشت مشکل فلسطین زودتر از اینها حل می شد.

* بسیج کشورها آمریکا را ناکام می کند

وی با اشاره به حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی گفت: اگر همه کشورها در مقابله با این رژیم بسیج می شدند از آمریکا کاری ساخته نبود.
مسئول بخش ایرانی کاروان آسیایی با بیان اینکه در برخی کشورها مانند عربستان هنوز ساختارهای مردمی شکل نگرفته تا آنها بخواهند در چنین حرکت هایی مشارکت کنند، اظهار داشت: به دلیل ضعف های ساختاری که در آن کشورها وجود دارد شاهد عدم حضور مؤثر ملت هایشان در این کاروان بودیم.
غفوری در پایان یادآور شد: اگر این حرکتها استمرار یابد رژیم صهیونیستی و دولت مصر فشار خواهد آورد چرا که هدف کاروان ها انسانی بوده و از انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته است.


 




مطالب مرتبط

رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی

رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی

هفتمین دوره آموزشی-تشکیلاتی اتحادیه بین المللی امت واحده با عنوان "رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی" با حضور افراد و اساتید مختلف، از 17 تا 19 شهریور ماه دراردوگاه آبعلی برگزار شد.

|

♦ سرباز روح الله رضوی

در برابر دیپلماسی دیجیتال صهیونیستی چه باید کرد؟
♦ سرباز روح الله رضوی

در برابر دیپلماسی دیجیتال صهیونیستی چه باید کرد؟

همواره این سوال در میان فعالین شبکه‌های اجتماعی مطرح است که بالاخره باید چطور و چگونه در برابر این نفوذ صهیونیستی ایستاد؟ برخی قائلند که باید به این اقدامات بی‌توجهی کرد؛ برخی دیگر تاکید به واکنش و نظردهی زیر مطالب منتشره دارند و دسته‌ای هم باور دارند باید حساب‌های مشابه ...

|

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

وجه مشترک بحران سوریه و پس از آن عراق، با جریان شیرازی در این است که هر دو عملا عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را نشانه رفته اند. بحران سوریه و عراق بدنه اهل سنت دنیا را از ایران جدا ساخته و جریان شیرازی نیز به دنبال جدا کردن شیعیان جهان از ایران است.

|

دلیلی دیگر براثبات طائفی نبودن دول عربی !

دلیلی دیگر براثبات طائفی نبودن دول عربی !

اخیرا اتفاقی در سطح دول عربی رخ داد که بار دیگر ثابت کرد که سران کشورهای عرب اساسا رویکرد متعصبانه مذهبی یا قومی ندارند! چند سال قبل در ایام جنگ 22 روزه و پس از آن جنگ 8 روزه و 51 روزه غزه مظلوم که دولتهای عربی در مقابل کشتار بیرحمانه مردم

|

نظرات کاربران