در حال بارگذاری ...

هشت عضو کاروان آسیایی که همراه کشتی سلام حامل کمک های مردم آسیا به مردم غزه بودند، پس از سه روز معطلی در دریا بخاطر کارشکنی های دولت مصر ، ساعتی پیش از طریق مرز رفح وارد نوار غزه شدند.

 به گزارش روابط عمومی اتحادیه بین المللی امت واحده، این فعالان کاروان آسیایی همراه با چهار دستگاه آمبولانس اهدایی مردم آسیا سه شنبه شب خاک مصر را ترک گفتند. مقامات مصری که از پهلوگیری کشتی سلام  و ارسال کمک های مردم آسیا ممانعت کرده بودند ، سر انجام در پی فشارهای رسانه ای و افکار عمومی مردم دنیا ناچار شدند مجوز ورود این هشت عضو کاروان آسیایی را به نوار غزه صادر کنند.

در پی تعلل مقامات مصری در انتقال محموله کمک های مردمی آسیا ، شامل 300 تن مواد دارویی و غذایی، این اعضا تصمیم به ورود به نوار غزه گرفتند و برای این منظور ناچار شدند شخصا سوار بر چهار دستگاه آمبولانس به سمت نوار غزه حرکت کنند. شایان ذکر است که با این وجود، کماکان محموله کمک های مردم آسیا در بندر العریش مصر قرار دارد و بیم آن می رود که مصر بخش قابل توجهی از این کمک ها را به نیروهای اسرائیلی تحویل دهد.

از سویی دیگر رژیم صهیونیستی ، همزمان با ورود این اعضای کاروان، یک راکت موشکی به سمت مرز رفح و همچنین موشک دیگری را نیز در مسیر کاروان به سوی غزه در منطقه دیرالبلح در مرکز نوار غزه پرتاب کرد. هنوز آماری از شهدا و  مجروحان احتمالی این حادثه خبری در دست نیست.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.




مطالب مرتبط

آنلاین به ایتام شهدای غزه کمک کنید

آنلاین به ایتام شهدای غزه کمک کنید

پس از ایستادگی 51 روزه مردم غزه و مقاومت دلیرانه گروه های مقاومت مقابل دشمن اشغالگر،فاز بازسازی و کمک به خانواده های آسیب دیده جنگ غزه شروع شده است.

|

پدر دیو اسمیت از علت حضورش در سوریه گفت

پدر دیو اسمیت از علت حضورش در سوریه گفت

پدر دیوید اسمیت" از چهره های سرشناس کاروان بین المللی "زائران صلح"، در 17 فوریه 1962 در سیدنی استرالیا بدنیا آمد. وی که تاکنون دوبار بعنوان شهروند نمونه استرالیا برگزیده شده است، کشیش "کلیسای ترینیتی" می باشد و در رشته ورزشی بوکس فعالیت جدی دارد.

|

نظرات کاربران