در حال بارگذاری ...

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه در کنفرانس خبری امروز در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که درباره عدم صدور ویزا برای اعضای ایرانی کاروان آسیایی شکست حصر غزه سوال کرده بود، نسبت به این اقدام دولت مصر واکنش نشان داد.

در  نشست خبری سخنگوی وزارت امورخارجه خبرنگاری از وی پرسید: گفته می شود مصری ها در ابتدا با سفر تعدادی از نمایندگان مجلس کشورمان از مصر به غزه به همراه کاروان کمک رسانی آسیایی موافقت کرده بودند اما بعد مخالفت کردند ، واکنش تهران چیست؟. سخنگوی وزارت امورخارجه گفت : درباره برخی نمایندگان مجلس و افرادی که کاروان امدادرسانی به غزه را همراهی می کردند متاسفانه با عدم دادن مجوز ورود توسط کشور مصر ، این افراد موفق به همراهی کاوران نشدند.

مهمانپرست افزود: انتظار کشور و ملت ما و همه ملت های اسلامی از کشور مصر انتظار بیشتری است و حتما به تعهدی که همه ملت های مسلمان درباره مسئله غزه و فلسطین دارند انتظار همکاری و همراهی بیشتری وجود دارد. وی افزود: اینکه بعضی اظهارات مقامات مصری در جهت تخریب روابط صورت می گیرد یا تلاش در جهت نوعی مداخله در وضع داخلی کشور ما یا روابط ما با سایر کشورها باشد نشان دهنده این است که مقامات این کشور باید توجه بیشتری داشته باشند و تشخیص دوست و دشمن را با دقت بیشتری دنبال کنند.


سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: آن موضوعی که باید توجه مقامات مصری را به خودش جلب کند وجود خطر اصلی، دشمن صهیونیستی است که دائم در فکر تهدید و تجاوز به کشورهای اسلامی منطقه است. مهمانپرست گفت: یک بار دیگر انفجاری که در کشور مصر رخ داد و تعدادی از افراد مسیحی و شاید مسلمانان ان کشور را به شهادت رساند و خساراتی به انها وارد کرد ، این اقدام تروریستی را محکوم و آرزو می کنیم شاهد اینگونه اقدامات خشونت آمیز در هیچ نقطه ای از دنیا نباشیم.




مطالب مرتبط

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

وجه مشترک بحران سوریه و پس از آن عراق، با جریان شیرازی در این است که هر دو عملا عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را نشانه رفته اند. بحران سوریه و عراق بدنه اهل سنت دنیا را از ایران جدا ساخته و جریان شیرازی نیز به دنبال جدا کردن شیعیان جهان از ایران است.

|

دلیلی دیگر براثبات طائفی نبودن دول عربی !

دلیلی دیگر براثبات طائفی نبودن دول عربی !

اخیرا اتفاقی در سطح دول عربی رخ داد که بار دیگر ثابت کرد که سران کشورهای عرب اساسا رویکرد متعصبانه مذهبی یا قومی ندارند! چند سال قبل در ایام جنگ 22 روزه و پس از آن جنگ 8 روزه و 51 روزه غزه مظلوم که دولتهای عربی در مقابل کشتار بیرحمانه مردم

|

دفع دو شبهه رایج عربی درباره ایران

دفع دو شبهه رایج عربی درباره ایران

دائما اشتباهات موجود در نظام عراق و سوریه و... به پای ایران نوشته می شود به این اعتبار که ایران یک قدرت منطقه ای است و طبعا باید بتواند جلوی آنها را بگیرد! مثلا می گویند مالکی چرا فلان کار را کرد؟ یا چرا این مساله در سوریه اصلاح نشده است یا چرا فلان حادثه در یمن رخ داد و قس علیهذا

|

نظرات کاربران