در حال بارگذاری ...

در پی عدم اعطای ویزای مصر به اعضای ایرانی کاروان آسیایی شکست حصر غزه، آنها با صدور بیانیه ای خطاب به دولت مصر ضمن محکوم کردن اقدام این دولت، این حرکت آنها را در راستای دیگر اقدامات مصری ها در همنوایی با صهیونیستها خواندند.

اعضای ایرانی کاروان آسیایی شکست حصر غزه در پی عدم صدور ویزای مصر و محوز برای ورد به غزه، با صدور بیانیه ای این اقدام حکومت مصر را محکوم کردند.

متن این بیانیه بدین شرح است: 

باسمه تعالی

 

اشکال همه مسلمین و اسلام در این بی توجهی یا خیانت بعضی از سران کشورهاست. اگر ملت ها نشسته اند که دولت هایشان جلوی اسرائیل و قدرت های دیگر که آنها را به ذلت می کشانند و ذخائر آنها را می برند، بگیرند که این توقع بی جایی است. امام خمینی (ره)

 

کاروان آسیایی کمک به مردم غزه در نوع خود حرکتی کم نظیر محسوب می شود چرا که بدون حمایت دولت ها و برای اولین بار توسط تشکلهای غیردولتی «آسیایی» ساماندهی شده است. علاوه بر این، اعضای این کاروان از ادیان و عقاید متنوعی تشکیل شده اند که خود نشان از انسانی بودن این حرکت دارد. اساسا امروز مساله غزه، مساله ای انسانی است که هر انسان آزاده باوجدانی در قبال آن احساس مسؤولیت می کند.

استقبال های گسترده مردمی که در مسیر کاروان انجام شد نشان داد که ملت ها نیز روی این مساله حساس اند و در قبال ظلم ناجوانمردانه ای که بر مردم غزه می رود بی تفاوت نمی مانند.

این کاروان نهایتا به مسیر نهایی خود رسید ولی ناگهان  با اعلام دولت مصر مبنی بر عدم اجازه ورود ایرانی ها و کمکهای شان به غزه مواجه شد! دولت مصر حتی از ورود تعداد محدودی از ژنراتورهای خورشیدی برای بیمارستان های غزه جلوگیری به عمل آورد. هر چند این اقدام از دولتی که در همراهی با اسرائیلی ها، دیوار فولادی برای حصر بیشتر مردمان مظلوم غزه کشیده است بعید نبود اما از آنجا که این حرکت هیچ گونه جنبه سیاسی و حتی مذهبی نداشته و صرفا اقدامی بشردوستانه بوده است، مایه تعجب بود خصوصا آنکه نه تنها ایرانی ها که حتی کمک های آنان نیز ممنوع الورود اعلام شدند! راستی این مساله چه توجیهی می تواند داشته باشد؟ آیا بررسی نوع کمک های مردم گرانقدر ایران کار دشواری است؟!  

البته برخلاف تصور مصری ها، این اقدام ایشان که همنوا با صهیونیست ها تنها خللی در اراده کاروانیان ایجاد نکرد که آنان را در ادامه مسیرشان و نیز ابلاغ پیام انسان دوستی ایرانیان مستحکم تر نمود.

دولتمردان مصری باید بدانند که دیگر نمی توانند پشت نقاب صلح پنهان شوند چرا که زمانه بیداری ملت ها فرا رسیده است و نفاق و ظلم به خوبی رسوا شده اند.

ایرانی های کاروان آسیایی و اتحادیه بین المللی امت واحده




مطالب مرتبط

پیام تسلیت اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت جناب آقای دکتر حسین شیخ الاسلام

پیام تسلیت اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت جناب آقای دکتر حسین شیخ الاسلام

ایشان از معدود کسانی بود که حتی قبل از برگزاری اولین کاروان آسیایی شکست حصر غزه و در زمانی که هنوز اقدامی ویژه در کارنامه مان نداشتیم به جوانان اعتماد کرد و کمک های معنوی خودش در حمایت از این اقدام را دریغ نکرد.

|

بیانیه اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی

بیانیه اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی

در میان اخبار تلخ فوت هموطنان عزیزمان، آنچه مایه تاسف بیشتر گردید، خبر ارتحال عالم ربانی، آیت الله سید هادی خسروشاهی بود که ما را در غم بیشتری فرو برد چرا که فعالان عرصه بین الملل، یکی از چهره های ماندگار خود را از دست داده اند.

|

♦ سرباز روح الله رضوی

در برابر دیپلماسی دیجیتال صهیونیستی چه باید کرد؟
♦ سرباز روح الله رضوی

در برابر دیپلماسی دیجیتال صهیونیستی چه باید کرد؟

همواره این سوال در میان فعالین شبکه‌های اجتماعی مطرح است که بالاخره باید چطور و چگونه در برابر این نفوذ صهیونیستی ایستاد؟ برخی قائلند که باید به این اقدامات بی‌توجهی کرد؛ برخی دیگر تاکید به واکنش و نظردهی زیر مطالب منتشره دارند و دسته‌ای هم باور دارند باید حساب‌های مشابه ...

|

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

وجه مشترک بحران سوریه و پس از آن عراق، با جریان شیرازی در این است که هر دو عملا عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را نشانه رفته اند. بحران سوریه و عراق بدنه اهل سنت دنیا را از ایران جدا ساخته و جریان شیرازی نیز به دنبال جدا کردن شیعیان جهان از ایران است.

|

نظرات کاربران