در حال بارگذاری ...

کاروان آسیایی همبستگی با مردم فلسطین ظهر امروز با حضور در محل اقامت رمضان عبدالله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، با وی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه بین المللی امت واحده، در این مراسم که رسانه های متعدد خبری نیز در آن حضور داشتند، با سخنرانی رمضان عبدالله آغاز شد. او که به درخواست اعضای کاروان، سخنرانی خود را به زبان انگلیسی ایراد نمود، ضمن خیرمقدم به اعضای کاروان که این مسیر چند هزار کیلومتری را پیموده اند گفت: همه فلسطینی ها و ملل عرب به شما خیر مقدم می گویند. این اقدام شما برای نشان دادن حمایت از مردم ما و توجه به مساله فلسطین مورد تقدیر و تشکر ماست.

وی در ادامه افزود: این درست است که شما این سختی ها را برای غزه تحمل کرده اید و غزه نیز امروز در معرض فشار و سختی است اما مساله اصلی همان فلسطین است. آری! غزه تحت فشار است اما متاسفانه نه فقط توسط صهیونیست ها که حتی توسط برخی عرب ها و مصر!

شما می دانید که مساله فلسطین بیش از 60 سال است که جریان دارد. از سال 1948 مشکلات فلسطینی ها آغاز شده است. اسرائیل با حمایت امپریالیزم زمین و خانه های ما را غصب کرده و امروز وضعیت فلسطینی ها به جایی رسیده که بیش از پنج میلیون تن از آنها در کشورهای مختلف آواره و بی خانمان هستند!

وی ضمن اشاره به وضعیت فعلی فلسطین و مقاومت گفت: مبارزه ما، طولانی ترین مبارزه در تاریخ جهان برای زنده ماندن است. ما این مبارزه را تا آزادی همه اراضی مان و استیفای همه حقوق مان ادامه خواهیم داد. ما از شما به خاطر همراهی در این مساله قدردانی می کنیم و امیدواریم کاروانهای متعدد دیگری نیز این مسیر را به سوی غزه ادامه دهند. وی در ادامه آرزو کرد که همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان به حمایت از فلسطین برخیزند.

او در بخش پایانی سخنان خود به مساله مذاکرات صلح فلسطینی اشاره کرده و تاکید کرد: آگاه باشید که مساله صلح فلسطینی یک دروغ بزرگ است. اسرائیل هرگز به هیچ فلسطینی حق زندگی نخواهد داد. اسرائیل چنانچه شما هر روز در رسانه ها می بینید به دنبال ایجاد تغییر اساسی در هویت مسجدالأقصی و سایر مراکز فلسطین است. در این شرایط، سخن گفتن از روند مذاکرات صلح یک دروغ بزرگ است. آنان حتی ذره ای صلح به ما نخواهند داد و صلح حقیقی فقط از طریق مقاومت به دست می آید. همین کاری که شما نیز به دنبال آن هستید.

وی در ادامه به وجود این مقاومت در برابر اسرائیل و آمریکا در فلسطین و لبنان و عراق اشاره کرد و مقاومت را یک حق مسلم دانست و بار دیگر نیز از این تلاش و تحمل سختی های این سفر تشکر کرد و آرزو کرد که این کاروان بتواند به غزه رسیده، با مردم آنجا دیدار کرده و از نزدیک با مسائل آنان آشنا شود.

وی افزود: پس از بازگشت از غزه نیز پیام تان را به مردم تان برسانید و این حرکت را ادامه دهید. پیروزی قابل دست یابی است و ان شاء الله به دست خواهد آمد.

گفتنی است پس از سخنان وی، احمد جبرئیل، رئیس حرکت آزادی بخش فلسطین و سپس احمد عبدالکریم، از فعالان سوریه نیز به ایراد سخنانی کوتاه پرداختند که مجاهد بزرگوار رمضان عبدالله شلح آنها را ترجمه کرد. گوشه ای از سخنان ایشان نیز به زودی منتشر می شود.




مطالب مرتبط

مسجد دانشگاه تهران میزبان نخبگان شیعه و سنی

برگزاری افطاری «وحدت و مقاومت» با حضور ده ها تن از چهره های فرهنگی- هنری کشور
مسجد دانشگاه تهران میزبان نخبگان شیعه و سنی

برگزاری افطاری «وحدت و مقاومت» با حضور ده ها تن از چهره های فرهنگی- هنری کشور

افطاری «وحدت و مقاومت» در شب میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام، با حضور گروه های مختلف شیعه و سنی و نخبگان مطرح فرهنگی و فعالان عرصه وحدت و جهان اسلام در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.

|

گزارشی از خیمه غزه؛ تنهای پیروز

گزارشی از خیمه "غزه؛ تنهای پیروز"

خیمه دانشجویی "غزه؛ تنهای پیروز" به همت تشکلهای دانشجویی دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه تهران و با همکاری اتحادیه بین المللی امت واحده به مدت یک هفته در محل پارک دانشجو دایر شد.

|

نظرات کاربران