در حال بارگذاری ...

ساکاگوچی، فعال ژاپنی و عضو کاروان آسیایی میگوید: یک احساس وصف ناشدنی برای محصور بودن غزه دارم و تصمیم گرفته ام تا وقت و انر‍ژی خود را برای مواجهه با همه مشکلاتی که ممکن است در مسیر فلسطین سراغم بیاید بگذارم.

 28 فعال صلح هندی و یک ‍‍‍‍ژاپنی در مرز واگا پرچم فلسطین را به فعالان پاکستانی عضو کاروان غزه تحویل دادند. گرچه دولت به دلایل امنیتی  اجازه نداد آنها از راه زمینی در طی مسیر خود تا فلسطین وارد ایران شوند. 

شرکت کنندگان کاروان آسیایی همبستکی با مردم فلسطین ، دوشنبه به دهلی نو باز خواهند گشت ، تا از دهلی به تهران پرواز کنند.

فعالان از حرکت زمینی به پاکستان  توسط مقامات هندی در یکشنبه منع  شدند ، در نتیجه اعتراضات در دو سمت  مرز شکل گرفت.نیمی از آنان به دهلی برگشتند و نیمی از آنها پس از تجدید نظر دولت هند و اجازه خروج از مرز وارد پاکستان شدند.

با این حال بسیاری از فعالان محلی پس از ناامیدی از ورود کاروان هندی به پاکستان پراکنده شدند و مراسم برنامه ریزی شده از سوی شهروندان برای اعضای کاروان در پارک جنت لغو شده بود.

فاروق طارق ، یکی از میزبانان می گوید مراسم یک ماهیت سمبلیک داشت، زیرا گروه اصلی به هند بازگشته بود و پرچم فلسطین را به 12 پاکستانی که میخواستند از طریق مرز زاهدان وارد ایران شوند ، سپرده بود. 

او افسوس میخورد که در حالیکه اولین تلاش برای شکستن محاصره غزه توسط دخالت سربازان اسرائیلی با شکست مواجه شد ، دولتهای هند و پاکستان از ابزار روادید برای اخلال در این حرکت استفاده کرده اند.

موتا کریشنان ، یک روزنامه نگار از تامیل نادو ، در مورد تحقق اهداف کاروان علیرغم مشکلات خوش بین است.

او می گوید این کاروان برای مردم هند جذبه بیشتری دارد ، زیرا فلسطین و یاسرعرفات یک نام خانوادگی در هند است. گرچه حاکمان کنونی تحت استیلای خط اسرائیلی آمریکایی قرار گرفتند. 

علیرغم اینکه او یک هندو است. او در مراسم نماز جمعه مسجد مرکزی در مادوری شرکت کرد و مراسم ویژه ای نیز پس از نماز برای همبستگی با این کاروان برگزار شد.

کوئیچی ساگوچی ، فعال صلح ‍‍ژاپنی ، می گوید او یک احساس وصف ناشدنی برای محصور بودن غزه داشته و تصمیم گرفته تا وقت و انر‍ژی خود را برای مواجهه با همه مشکلات  که ممکن است سراغ وی درمسیر فلسطین بیاید بگذارد. زمانبندی به گونه ای است که کاروان در 27 دسامبر پس از طی مسیر از ایران ، اردن ، ترکیه و سوریه به کرانه باختری برسد.

 




مطالب مرتبط

فاجعه منا و سیاستگذاری رسانه ای ما

فاجعه منا و سیاستگذاری رسانه ای ما

در مواجهه رسانه ای با فاجعه مکه نخستین و مهمترین سوالی که باید در مواجهه با اذهان عموم مسلمانان دنیا برایش پاسخی یافت این است که: عامل اصلی این واقعه کدام است؟

|

متن کامل سخنرانی دکتر الویری در نماز جمعه اهل سنت زاهدان

متن کامل سخنرانی دکتر الویری در نماز جمعه اهل سنت زاهدان

تاکید بر اخوت و برادری به عنوان شالوده جامعه دینی، اشاره به افراد و جریان های وحدت­گرا در کنار افراد و جریانات وحدت­گریز، تاکید بر راهبردی دانستن مساله وحدت نه تاکتیکی دیدن آن و درخواست از حضور کاروان علما و نخبگان اهل سنت در تهران مهمترین محورهای سخنان ایشان بود که به عنوان ...

|

نماینده ارامنه ایران در مجلس: شاهد نسل کشی در سوریه هستیم

نماینده ارامنه ایران در مجلس: شاهد نسل کشی در سوریه هستیم

روبرت بیگلریان بعد از ظهر امروز در جلسه هم اندیشی و همدلی ادیان برای صلح در سوریه با اشاره به اینکه این ارزش معنوی دینی و انسانی در کلیسای اصفهان به وضوح مشخص است، اظهار کرد: حضور روحانیون مسیحی و مسلمان در این جلسه هم اندیشی نشانه ای از جلوه های مختلف بین ادیان الهی است.

|

نظرات کاربران