در حال بارگذاری ...

ستاد پاکستان برای فلسطین، کمیته پاکستان کاروان آسیایی شکست حصر غزه در بیانیه ای نسبت به اقدام دولت هند و پاکستان در سنگ اندازی در مسیر کاروان آسیایی غزه انتقاد کرد.

ستاد پاکستان برای فلسطین با انتشار بیانیه ای به شرح ما وقع سنگ اندازی دولت پاکستان در صدور ویزا برای اعضای کاروان و نیز ممانعت دولت هند در خروج کاروان آسیایی شکست حصر غزه از هند پرداخته است.

امروز پس از انتظار سه ساعته در محل مرز واگا (مرز میان هند و پاکستان)، در نهایت مطلع شدیم که فعالین هندی عضو کاروان آسیایی شکست حصر غزه، با وجودیکه 34 نفرشان دارای روادید ورود به پاکستان بودند، به دلیل ممانعت مقامات هند، نتوانستند از مرز عبور کنند.

شرح ماوقع جریان به منظور تنویر افکار عمومی مطابق ذیل به استحضار می رسد:

1- بیش از دو هفته گذشته کمیسیون عالی پاکستان در شهر دهلی نو به آقای فیروز میتیبورالا اطمینان داد که اعضای کاوران آسیایی همبستگی با غزه، روادید ورود به پاکستان را دریافت خواهند کرد. بر مبنای اطمینان داده شده از سوی مقامات پاکستانی، اعضای کاروان آسیایی دریافت روادید دیگر کشورها را پیگیری کردند.

2- در نهایت روز چهارشنبه برابر 1 دسامبر، کمیسیون عالی پاکستان در شهر دهلی از دادن روادید به اعضای هندی کاروان آسیایی به دلیل مسائل امنیتی ممانعت به عمل آورد.

3- پس از تلاش های متعدد صورت گرفته، مقامات پاکستانی در نهایت تنها مجوز ورود به شهر لاهور را به این کاروان داد. در واقع مقامات پاکستانی عملا تمامی برنامه های کاروان پس از لاهور را لغو کرده و کاروان مجبور بود از شهر لاهور به سمت ایران عزیمت کند که این به منزله افزایش هزینه کاروان معادل 650 هزار روپیه پاکستانی بود.

4- هند نیز به منظور ایفا کردن نقش خود در مقابله با کاروان آسیایی وارد صحنه شد.

5- امروز دولت هند از مسیری که رهبران بزرگ استقلالش یعنی ماهتماگاندی و جواهر لعل نهرو در حمایت از فلسطین و آزادی ترسیم کرده بودند، منحرف شده است. دولتی که زمانی جزو پایه­ گذاران جنبش عدم تعهد و حامیان این جریان در تمامی کشورهای جهان سوم بود امروز در برابر جریان آسیایی در حمایت از فلسطین ایستاد.

6- آنها این اقدام را از طریق ابزاری کنترلی که از امپراتوری انگلیس به ارث برده شده است و به منظور خدمت به امپراتوری جدید آمریکا و شریکش اسرائیل انجام دادند. این ابزار تکه ای کاغذ است که باید از سوی وزارت کشور هند و پاکستان صادر شود تا هر شخص یا گروهی مجوز عبور از مرز میان دو کشور را بگیرد.

به همین دلیل، این کاروان مردمی بودن خود را در همان ابتدا اثبات کرده است: این کاروان اثبات کرد که دو کشور هند و پاکستان توسط کسانی اداره می شود که شعارهای دموکراسی و استقلال تنها، لغلغه زبانشان است، در حالی که از سوی دیگر بطور کامل در برابر امپریالیسم آمریکا و سیاست «تفرقه بیندار و حکومت کن» تعظیم کرده اند.

مردم آسیا امید دارند تا فلسطین را از اشغال صهیونیسم آزاد ببینند در حالی که دولت های آنان چنین حرکت های مردمی را تهدیدی برای تمامیت حاکمیت خود می شمارند. برای همین است که این دولت های جعلی، در برابر خواست مردم برای تشکل نظامی بر مبنای عدالت مقاومت می کنند.




مطالب مرتبط

انشا ملک دختر کشمیری عضو کاروان:

مقاومت نقطه مشترک مردم کشمیر و فلسطین است
انشا ملک دختر کشمیری عضو کاروان:

مقاومت نقطه مشترک مردم کشمیر و فلسطین است

من به ایران احترام می گذارم. مردم و دولت ایران بعنوان دولتی که پیشرو در مسائل حقوق بشری هستند و در مقابل بی عدالتی ها ایستادگی می کنند، برای من قابل ستایش هستند و این ایستادگی و مقاومت شان را دوست دارم.

|

روح الله رضوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد:

ادعای ایرانی بودن کاروان الی بیت المقدس بی اساس است
روح الله رضوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد:

ادعای ایرانی بودن "کاروان الی بیت المقدس" بی اساس است

عضو شورای مرکزی "کاروان الی بیت المقدس" گفت: ابتدا صهیونیست ها اعلام کردند این حرکت، حرکتی ایرانی است، اما همراهی سایر کشورهای جهان با این کاروان، عملا این حرف بی اعتبار کرد.

|

نظرات کاربران