در حال بارگذاری ...

همایش رسالت ناتمام، یادبود شهدای حمله رژیم صهیونیستی به کاروان آزادی با حضور یکی از جانبازان بازمانده از کشتی ماوی مرمره که در جریان تلاش برای رسانیدن کمکهای مردمی به غزه مورد حمله رژیم منحوس صهیونیستی قرار گرفت در زاهدان برگزار شد.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در این همایش گفت: ساده لوحی مسلمانان بویژه حکام برخی کشورهای اسلامی و نداشتن اتحاد و همبستگی، اوضاع نابسامان و ظلم مضاعف از سوی استکبار را برای مردم فلسطین پدید آورده است .


مولوی 'نذیر احمد سلامی' افزود: موضوع فلسطین و غزه یک جریان عربی یا اسلامی نیست بلکه جریانی انسانی است و  ضرورت داشته و دارد همه جوامع بشری و سازمان های بین المللی از مردم مظلوم این سرزمین اسلامی حمایت کنند. 

مولوی سلامی گفت: مساحت غزه ۶۰ کیلومتر مربع و جمعیت آن دو میلیون نفر است در حالی که رژیم صهیونیستی ششمین ارتش مجهز دنیا را دارد و مقاومتی که مردم غزه در جنگ ۲۲ روزه و حزب الله در جنگ ۳۳ روزه از خود نشان دادند ثابت کرد که اگر حب دنیا و ترس از مرگ نباشد، پیروزی مسلمانان قطعی است.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: جهان اسلام با همه امکانات و ابزار مادی و معنوی منحصر به فرد خود امروز به سبب نداشتن اتحاد در مقابل صهیونیسم جهانی ناتوان است.
وی بیان کرد: بحرانی که صهیونیسم در کشورهای خاورمیانه و اسلامی ایجاد کرده است بر هیچ کس پنهان نیست.

وی اظهار داشت: حکام فاسدی که در برخی کشورهای اسلامی تن به توحش، رفاه و آسایش داده اند نه تنها از مردم مظلوم غزه حمایت نمی کرده و نمی کنند بلکه دست به دست دشمن داده و آب در آسیاب او ریخته اند.

وی افزود: حاکمان کشورهای اسلامی، رسالت دینی و انسانی خود را انجام نداده اند در حالی که گاندی به عنوان یک هندوی بت پرست، ظلم بر مسلمانان کشورش را از سوی انگلیس تحمل نکرد و قاطعانه در مقابل این دولت مستکبر ایستاد.

مولوی نذیر احمد اظهار داشت: دشمنان به خوبی می دانند خاورمیانه اسلامی، قلب جهان اسلام است و اگر آن را بحرانی کنند، دامنه این بحران به تمام کشورهای مسلمان کشیده می شود.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری هشدار داد: آتشی که در فلسطین و غزه روشن کرده اند بزودی در خاورمیانه شعله خواهد کشید.

او بیان کرد: اروپا و آمریکا کارگردان اصلی ایجاد بحران در فلسطین هستند و خودشان در نهایت آرامش با استفاده از پول نفت مسلمانان زندگی مرفه ای دارند که این منفعت طلبی آنان به عملکرد ضعیف مسلمانان بازمی گردد.

مولوی سلامی تصریح کرد: اگر مسلمانان متحد بودند و عملکردی قوی داشتند اسراییل به خود جرات نمی داد به کاروان آزادی حمله کند و راه مواد غذایی و دارویی را بر انسان های مظلوم و گرسنه ببندد.

او افزود: اگر اسراییل پشتوانه آمریکا و اتحادیه اروپا را نداشت و از تفرقه میان مسلمانان آگاه نبود هرگز دست به چنین جنایاتی نمی زد.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جهان اسلام دو نعمت مادی و معنوی یعنی نفت و قرآن کریم را در اختیار دارد، گفت: اگر مسلمانان راهبرد منسجم داشته و در سایه خرد جمعی از امکاناتشان استفاده می کردند، وضعیت فلسطین این گونه نبود.

وی پراکندگی مسلمانان را وحشتناک توصیف کرد و گفت: دشمنان با اجیر کردن برخی افراد در تلاش برای ایجاد تفرقه هستند، گاهی یک نفر را به عنوان شیعه مطرح و وی را مامور فحاشی به اهل سنت می کنند.

وی بیان داشت: همچنین گاهی به کمک سایت ها و رسانه ها افرادی از اهل سنت به مقدسات شیعیان اهانت می کنند.

مولوی سلامی تاکید کرد: باید مسلمانان با آگاهی کامل از دسیسه های دشمن، برای تحکیم وحدت و اتحاد بین خودشان سرمایه گذاری کنند و امت واحده باشند.

'الیاس ایلماز' قهرمان بین المللی و شهید زنده کاروان آزادی غزه هم در جمع علمای شیعه و اهل سنت و دانشجویان در دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برادران و خواهران حاضر در کاروان آزادی، امت واحده ای را تشکیل دادند که موجب وحشت نیروهای رژیم صهیونیستی و حمله آنان به کشتی های این کاروان شد. 

وی افزود: مقاومت بدون ترس کاروانیان از حملات وحشیانه صهیونیستها در حقیقت تکرار تاریخ و نمادی از صحنه جنگ بدر بود. 

این مسلمان ترکیه ای که در زمره پیش قراولان کاروان آسیایی شکست حصر غزه وارد خاک ایران شده است، به بیان خاطراتی از سفر ناتمام کاروان آزادی در مسیر غزه پرداخت و با استناد به قرآن کریم افزود: خداوند می فرماید، مومنان با یکدیگر برادر هستند و امت اسلامی حکم اعضای یک بدن را دارند به طوری که اگر عضوی از آن بدرد آید، تمام اعضا درد را احساس می کنند. 

وی ادامه داد: این امر نشان می دهد که خدای یگانه دوست دارد مسلمانان، امت واحده باشند و در صفوف به هم پیوسته و با حفظ وحدت مقابل ظلم و ستم ایستادگی کنند. 

این بازمانده از کشتی امدادرسان مرمره افزود: از سال ۲۰۰۵ تاکنون غزه مورد هجوم و محاصره کامل و ظلم اسراییل غاصب قرار دارد و در زمان حاضر نیز به یک زندان بزرگ عمومی تبدیل شده است که رهایی مسلمانان غزه از این زندان وظیفه هر مسلمان آزاده ای است. 

مقاومت بدون ترس کاروان آزادی از صهیونیستها تکرار جنگ بدر بود 

وی افزود: برادران مسلمان شما در ترکیه اعتقاد دارند باید مردم غزه را از این حبس ظالمانه خلاص کرد و به همین دلیل کاروان آزادی باید همچنان پابرجا باقی بماند. 

ایلماز در تشریح نحوه سفرش به غزه گفت: در ابتدا با هدف امداد رسانی به مردم غزه از استانبول به همراه دوستانم حرکت کردیم و سه روز در آنتالیا ترکیه منتظر ماندیم تا کشتی های کاروان آزادی از راه برسند. 

او افزود: مسافران کشتی های کاروان آزادی با وجود داشتن تفاوت زبان، رنگ و مذهب، تنها یک هدف بزرگ را در سر می پروراندند و آن هم رساندن کمک های مردمی به غزه بود. 

وی تاکید کرد: 
خواهران و برادران حاضر در این کاروان، امت واحده ای را تشکیل می دادند که حمایت از مظلومیت مسلمانان غزه آنها را در قالب یک جمع صمیمی و یکپارچه گرد آورده بود. 

ایلماز خاطرنشان کرد: در طول سفر خبرهای زیادی از گوشه و کنار مبنی بر احتمال حمله اسراییل به کشتی ها به دستمان رسید اما از ادامه سفر منصرف نشدیم و خود را برای مقابله با حمله دشمن آماده کردیم. 

وی ادامه داد: زمانی که کاروان آزادی فاصله زیادی با ساحل غزه نداشت، مقارن نماز صبح که برادران و خواهرانم مشغول اقامه نماز بودند، نیروهای اسراییلی از این فرصت استفاده کرده و تروریست وار به سوی ما هجوم آوردند. 

وی اظهار داشت: ناوچه های صهیونیستی با پرچم های سفید در آبهای بین المللی، کشتی ما را محاصره کردند و با بالگردها و بمب های مختلف آن را مورد هدف قرار دادند. 

او تاکید کرد: هیچ یک از برادرانم در کشتی های کاروان امداد رسان به غزه از حمله صهیونیستها نترسیده بودند بلکه این سربازان اسراییلی بودند که از ما وحشت داشتند و جریان حمله اسراییل به کشتی ما مانند صحنه جنگ بدر بود. 

وی گفت: بسیاری از برادرانم در این حمله شهید و مجروح شدند و من نیز زخمی شدم و با همین حال ۱۰ ساعت مسیر بازگشت به ترکیه را سپری کردم. 

وی افزود: اسراییل همیشه دروغ می گوید و من این را به چشمان خود دیدم که چگونه به افراد بی سلاح که تنها هدفشان کمک به مردم مظلوم بود، حمله کردند. 

او گفت: مدتی پس از آن واقعه و بهبودی جراحت ها، به همراه ۱۰ جانباز دیگر از هموطنانم از طریق مصر به غزه رفتیم و در آنجا با اسماعیل هنیه ملاقات کردیم. 

وی افزود: ما در منزل اسماعیل هنیه که بسیار ساده و کوچک و در کوچه ای قدیمی قرار داشت، ساکن شدیم و پشت سر وی نماز تراویح خواندیم و ساعت ها گفت و گو کردیم. 

او ادامه داد: من در وجود مردم غزه عزت و اصالت و در چشمان کودکان، پیران و رهبرانشان حیات و امید به ظفر را مشاهده کردم و سلام آنان را برای شما آوردم و این مژده را به ملت ایران و دیگر مسلمانان جهان می دهم که در آینده نزدیک غزه از چنگال اسراییل غاصب آزاد خواهد شد. 

وی با بیان اینکه مردم غزه به عنوان بخشی از امت پیامبر (ص) در محاصره دشمن قرار دارند، گفت: دو میلیون نفر جمعیت غزه برای وحدت امت اسلامی می جنگند و با وجودی که روزگار را به سختی می گذرانند، قلب هایشان برای رسیدن به پیروزی در سینه می تپید.
ایلماز اظهار داشت: رسول خدا (ص) و امت او همواره پیروز بوده اند و یقین بدانید که غزه نیز ظفر را بدست خواهد آورد.

حرکت کاروان آزادی به سمت غزه موجب تشویق آزاداندیشان دنیا در کمک رسانی به غزه است

کارشناس مسایل فلسطین و عضو گروه پیش قراولان کاروان آسیایی شکست حصر غزه در همایش رسالت ناتمام گفت: همکاری کشور مصر با نیروهای امدادرسان به طور قطع می تواند مردم غزه را از بحرانی که در آن قرار دارند، خارج کند.

'فروز رجایی فر' افزود: راه اندازی کاروان آسیایی امداد رسانی به مردم غزه موجب تشویق مردم دنیا برای اعزام کاروان های متعدد به منظور شکستن محاصره غزه می شود. 

وی ادامه داد: با خوی وحشیانه ای که نیروهای رژیم صهیونیستی دارند امیدواریم انسانهای آزادی خواه در قالب کاروان آسیایی امدادرسانی بتوانند با آرامش و بدون خون ریزی به مردم غزه کمک رسانی کند. 

این کارشناس مسایل فلسطین گفت: متاسفانه دولت مصر در هماهنگی کامل با رژیم غاصب قرار دارد و به عنوان یکی از هم پیمانان آمریکا و اسراییل محسوب می شود و نتیجه آن نیز تبعیت محض سردمداران مصر از رژیم صهیونیستی و محرومیت گسترده و تحمیل شده بر مردم غزه است. 

رجایی فر افزود: اعضای کاروان آسیایی امدادرسانی به غزه حدود ۳۰۰ نفر هستند که با پشتیبانی فعالان حامی فلسطین از کشورهای هند، مالزی، اندونزی، ایران در نیمه دوم آذرماه امسال در مسیر حرکت به غزه تعدادشان احتمالا به ۵۰۰ نفر نیز خواهد رسید. 

خانم رجایی فر گفت: بیشتر اعضای کاروان آسیایی امدادرسانی به غزه مسلمان هستند. 

وی تاکید کرد: اکنون اسراییل بجای استراتژی برخورد در مقصد، برخورد در مبدا را انتخاب کرده و بعید نیست که با هماهنگی دولت قبرس یا اردن اصلا اجازه حرکت را به کاروان آسیایی امدادرسانی به غزه ندهد و این کشتی نتواند وارد آب های بین المللی شود.

به گزارش خبرگزاری تقریب، همایش رسالت ناتمام با موضوع حرکت کاروان آسیایی امدادرسانی جهت شکستن حصر غزه با حضور یکی از جانبازان مجروح کشتی مرمره در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.




مطالب مرتبط

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

وجه مشترک بحران سوریه و پس از آن عراق، با جریان شیرازی در این است که هر دو عملا عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را نشانه رفته اند. بحران سوریه و عراق بدنه اهل سنت دنیا را از ایران جدا ساخته و جریان شیرازی نیز به دنبال جدا کردن شیعیان جهان از ایران است.

|

دلیلی دیگر براثبات طائفی نبودن دول عربی !

دلیلی دیگر براثبات طائفی نبودن دول عربی !

اخیرا اتفاقی در سطح دول عربی رخ داد که بار دیگر ثابت کرد که سران کشورهای عرب اساسا رویکرد متعصبانه مذهبی یا قومی ندارند! چند سال قبل در ایام جنگ 22 روزه و پس از آن جنگ 8 روزه و 51 روزه غزه مظلوم که دولتهای عربی در مقابل کشتار بیرحمانه مردم

|

دفع دو شبهه رایج عربی درباره ایران

دفع دو شبهه رایج عربی درباره ایران

دائما اشتباهات موجود در نظام عراق و سوریه و... به پای ایران نوشته می شود به این اعتبار که ایران یک قدرت منطقه ای است و طبعا باید بتواند جلوی آنها را بگیرد! مثلا می گویند مالکی چرا فلان کار را کرد؟ یا چرا این مساله در سوریه اصلاح نشده است یا چرا فلان حادثه در یمن رخ داد و قس علیهذا

|

نظرات کاربران