در حال بارگذاری ...

همایش رسالت ناتمام، یادبود شهدای کشتی ماوی مرمره با حضور سمیه ارتکین عضو کاروان آزادی و خانم فروز رجایی فر در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

 سمیه ارتکین تبعه کشور ترکیه عصر یکشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای کشتی آزادی که در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، اظهار داشت: در سال 2008 یکی از دوستانم با فرستادن عکسی از غزه، من را برای سفر به آنجا ترغیب کرد، من با دبیر خبرگزاری که در آن کار می کردم، در این زمینه صحبت و زمینه رفتن من به غزه فراهم شد.


ارتکین تصریح کرد: من ابتدا به سرزمین های اشغالی و بعد از سه روز از این طریق به غزه رفتم، این خودش مشکل بسیار بزرگی بود که بتوانم، حتی به عنوان یک خبرنگار به غزه بروم.
وی خاطرنشان کرد: وقتی به غزه رسیدم، خبری از ساختمان های بلند و زیبا نبود، غزه در وضعیت بسیار بدی به سر می برد، وضعیت بی سامان بهداشتی، دیوارهای سوراخ شده با گلوله و ... تصور من را از غزه و آن چه در ذهن مردمش می گذرد، عوض کرد.
این تبعه کشور ترکیه گفت: در بیمارستان های غزه بسیاری از نوزادان ناقص به دنیا می آیند و این از تاثیر سلاح ها و مواد شیمیایی است که رژیم صهیونیستی در غزه علیه مردم استفاده می کند.
وی افزود: در بعضی موارد حتی کودکان قادر به راه رفتن نیستند، مردم غزه مشکلات زیادی دارند که از جمله آن می توان به قطعی گاز، پخت و پز یک بار در هفته و ... اشاره کرد.

ارتکین تصریح کرد: سال گذشته گذرگاه مصر به غزه به دلیل سیاست های دولت قاهره بسته شده بود و قرار شد که از طریق دریا افراد حامی حقوق بشر که از کشورهای مختلف بودند، این محاصره را بشکنند و وارد غزه شوند.


وی خاطرنشان کرد: من به عنوان خبرنگار این کشتی را همراهی کردم، در این کشتی برخورد افراد غریبه ای که شاید یک بار هم یکدیگر را ندیده بودند، بسیار صمیمی و گفت وگوهای بین آنها بسیار عمیق بود، به طوری که حس خاصی به انسان دست می داد.
خبرنگار شبکه تی وی انت ترکیه تصریح کرد: ما بدون هیچ پیش زمینه ای در مورد حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به کشتی، سوار کشتی شدیم، سه روز طول کشید تا به آنجا رسیدیم، افراد در کشتی جای مناسبی برای خوابیدن نداشتند و بیشتر سعی می کردند، برای دیگران فداکاری کرده و از حق خود بگذرند.
وی خاطرنشان کرد: 20 ساعت دیگر بیشتر به غزه نمانده بود، همه خودشان را آماده گذر از سربازان صهیونیستی کرده بودند، برنامه داشتند و مشتاق رسیدن به اهداف و برنامه هایشان بودند، اما صهیونیست ها کشتی را متوقف کردند، کاپیتان کشتی مقصدمان را غزه اعلام کرد.
ارتکین گفت: نیروهای صهیونیستی اعلام کردند، غزه در محاصره است و هیچ کس نمی تواند، وارد آنجا شود، وضعیت طوری شد که همه احساس خطر کردند، من دقیقا در آن زمان پشت دوربین بودم، کشتی های صهیونیستی را شمردم که 74 فروند بودند.

وی تصریح کرد: بعد از مدتی کاپیتان کشتی تصمیم گرفت، مسیر کشتی را عوض کرده و به سوی مصر برود که سربازان صهیونیستی با اسلحه وارد کشتی شدند، در حالی که می دانستند، هیچ گونه سلاحی در کشتی نیست و افراد کشتی نیز مقاومت نمی کنند، شروع به تیراندازی کردند.

ارتکین خاطرنشان کرد: زمانی که من وارد عرشه کشتی شدم، چهار نفر را دیدم که شهید شده بودند و تعداد زیادی نیز دارای زخم های عمیقی بودند، در عین حال گاز اشک آوز نیز توسط نیروهای صهیونیستی در کشتی زده شده بود.


وی بیان داشت: از نظر من انسانیت از مذهب مهم تر است، اگرچه یهودیان دچار این چنین حادثه هایی می شدند، ما مسلمانان به یاری آنها می شتافتیم، اما یهودیان نه تنها خودشان مشکلاتی را ایجاد می کنند، بلکه افراد را که می خواهند، کمک کنند، می کشند.

همچنین دکتر فروز رجایی فر که دیگر سخنران این مراسم بود به ارائه تحلیل خود پرداخت.

رئیس ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام  راه اندازی کاروان آسیایی امداد رسانی به مردم غزه را موجب تشویق مردم  جهان برای اعزام کاروان های متعدد به منظور شکستن محاصره غزه دانست.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، دکتر فروز رجائی فر در همایش  "رسالت ناتمام" که به مناسبت یادبود شهدای کشتی آزادی غزه، در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، با اشاره به خوی وحشیانه نیروهای رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد که انسانهای آزادی خواه در قالب کاروان آسیایی امدادرسانی بتوانند با آرامش و بدون خون ریزی به مردم غزه کمک رسانی کند.

وی افزود: اکنون اسراییل بجای استراتژی برخورد در مقصد، برخورد در مبدا را انتخاب کرده و بعید نیست که با هماهنگی دولت قبرس یا اردن اصلا اجازه حرکت را به کاروان آسیایی امدادرسانی به غزه ندهد و این کشتی نتواند وارد آب های بین المللی شود.

رجایی فر با اشاره به حادثه حمله به ناوگان  آزادی غزه گفت: شاید ایثارگران کشتی آزادی به اهدافی که داشتند، نتوانستند دست پیدا کنند، اما کاروان آزادی اگر چه به مقصد نرسید، اما به مقصود رسید.

وی افزود: همراه بودن با جبهه حق و آغاز این حرکت توسط تعدادی از دیگر کشورها، خود رسیدن به مقصود است.

دبیر کل استشهادیون کشور در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح فضای سیاسی حاکم بر فلسطین از زمان شکل گیری  تشکیلات خود گردان تا کنون و نقش این سازمان در محاصره غزه گفت: از زمانی که دولت خودگردان در فلسطین برای برسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و امضای تمامی تعهدات از سوی فلسطین تشکیل شد،  مقاومت با کنترل و سرکوب  نیروی پلیسی آن این تشکیلات عملا دولت را در اختیار گرفت ، اما دو ماه بعد اتحادیه اروپا تمامی کمک های خود را به فلسطین قطع کرد و این امر موجب درگیری شدید بین نیروهای فتح و جریان مقاومت شد و زمانی که نوار غزه از تسلط تشکیلات خودگردان در آمد  تحریم و محاصره این منطقه  آغاز شد.

رجایی فر در ادامه  شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 22 روزه غزه  را موجب  افزایش  محبوبیت  مقاومت در بین مردم دانست و افزود : پس از  این جنگ  نیز که هزار و پانصد شهید  ،  پنج هزار مجروح و بیش از  دو میلیارد دلار خسارت به مردم غزه وارد کرد و بسیاری از طرح های زیربنایی آن نابود شد، تحریم و محاصره  ادامه داشت، با این تفاوت که مردم، بعد از جنگ سرپناهی نداشتند.

رئیس ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام با اشاره به نقش دولت مصر در ادامه محاصره غزه گفت :  دولت مصر با بستن  مرز خود با نوار غزه ،  مانع از ارسال کمک های مردمی به غزه شد و گروه های بشردوستانه علیرغم پیش بینی اقدام رژیم صهیونیستی علیه کشتی ها ، تلاش کردند از طریق دریا این محاصره را بشکنند.

 وی افزود: دولت مصر همچنین تونل های زیرزمینی وسیعی حفر شده در مرز خود با غزه که برای کمک رسانی مبارزان حفر شده را کشف و سمپاشی می کند  و یا رژیم صهیونیستی آن ها را بمباران می کند و بسیاری از افراد در این تونل ها براثر برق گرفتگی و آتش سوزی ناشی از حمل مواد سوختی شهید می شوند.

رجایی فر به ناکار آمدی  نهادهایی بین المللی در پی نقض قوانین و مقررات حقوق بشری در غزه اشاره کرد و گفت: بسیاری از سازمان ها به صورت مردمی در راستای کمک رسانی به مردم غزه تلاش می کنند و مهم ترین وظیفه برعهده سازمان های غیردولتی و مردم نهاد است که پدیده معتبر، جدید و کارآمدی در عرصه بین المللی هستند.

وی در ادامه با هشدار نسبت به شکل گیری بعضی گروههای مردمی برای عادی سازی روابط بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی افزود: صدها انجمن مردمی در فلسطین؛ مدارس، زمین های ورزشی و مراکز دیگری را با محوریت صلح  ساخته و کودکان رژیم صهیونیستی و فلسطینی را از دوران بچگی در کنار هم قرار می دهند تا دشمنی بین اشغالگران و غزه را از بین ببرند.

رجایی فر گفت: این سازمان ها هیچ ضربه ای به رژیم صهیونیستی نمی زنند، بلکه ایدئولوژی مقاومت را از بین می برند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما به عنوان یک مسلمان و در درجه نخست یک انسان این است که از مردم غزه حمایت کنیم، افزود: ین حمایت ها بیشتر می تواند، در راستای تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی باشد.  

رئیس ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام  در ادامه به مشکلات سازمان های مردم نهاد در ایران  اشاره کرد و گفت: یکی از موانع این سازمان ها در کشور ما ثبت سازمان ها است و بیشترین وظیفه بر عهده دولت گذاشته شده، در حالی که مردم می توانند، به صورت خودجوش این سازمان ها را راه اندازی و کارهای بزرگی انجام دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در ایران 16 سازمان مردم نهاد در این راستا فعالیت می کنند و 30 نفر نیز از نخبه ها با این سازمان ها همکاری دارند، تصریح کرد : انتظار ما از تشکل های دانشجویی این است که به ما بپیوندند و این سازمان ها را حتی با تعداد بسیار کم پایه گذاری کنند

 




مطالب مرتبط

اولین مرحله از کمک های مردمی ایران به غزه رسید

لبیک غزه به پویش فرهیختگان ایرانی
اولین مرحله از کمک های مردمی ایران به غزه رسید

لبیک غزه به پویش فرهیختگان ایرانی

اولین مرحله از کمک های مردم ایران به ایتام شهدای غزه که در طول جنگ 51 روزه و پس از آن از طریق درگاه اینترنتی اتحادیه بین المللی امت واحده جمع آوری شده است، همزمان با عید سعید قربان میان 30 نفر از فرزندان شهدای غزه توزیع شد.

|

امروز، جشن پیروزی مردم و مقاومت غزه در تهران

امروز، جشن پیروزی مردم و مقاومت غزه در تهران

به مناسبت پیروزی مردم و مقاومت فلسطینی در جبهه نظامی و سیاسی بر دشمن صهیونیستی، امروز چهارشنبه ساعت 18 کارناوال موتوری و جشن پیروزی در چهارراه ولیعصر برگزار خواهد شد.

|

نظرات کاربران