در حال بارگذاری ...

در نامه اتحادیه بین المللی امت واحده خطاب به دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی آمده است: اتحادیه بین المللی امت واحده ضمن محکومیت شدید زیرپا گذاشته شدن حقوق اولیه انسانی در کشمیر تحت سلطه هند، از جنابعالی به عنوان دبیر کل محترم سازمان کنفرانس اسلامی خواستار است تا در برابر اقدامات دولت هند در این منطقه مسلمان نشین واکنش جدی لازم را انجام دهید.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه بین المللی امت واحده در پی کشتار بی رحمانه مردم کشمیر توسط حکومت هند، این اتحادیه با ارسال نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی از وی درخواست کرد تا نسبت به اقدامات دولت هند واکنش نشان دهد.

در این نامه آمده است، همانگونه که مستحضرید قریب به دو ماه است که اوضاع در منطقه کشمیر تحت سلطه هند به شدت رو به وخامت گذاشته است. همه روزه تعدادی از مردم بی گناه کشمیر به جرم حضور در تظاهرات های مردمی توسط نیروهای پلیس و نظامی هند کشته می شوند. در تازه ترین این موارد کودکی 9 ساله تنها به جرم سر دادن شعارهای آزادی خواهانه آن قدر مورد ضرب و شتم قرار گرفت که در نهایت به شهادت رسید.


بر مبنای اطلاعات ارائه شده در این نامه، آمار شهدای بحران دو ماهه اخیر کشمیر به ده ها و مجروحان به صدها تن رسیده است و دولت هند نیز مانند چند دهه اخیر به بهانه داخلی بودن مساله کشمیر سعی در جلوگیری از انعکاس اخبار منطقه بحران زده کشمیر دارد.


نامه مذکور تصریح کرده است: امروزه با سرکوب خونین تظاهرات های مردم کشمیر که خواستار حق تعیین سرنوشت خود هستند، پوچ بودن ادعای بزرگترین دموکراسی جهان از سوی دولت هند بر همگان آشکار شده است. حقی که بارها و بارها از سوی مجامع بین المللی بر آن تاکید شده است اما دولت هند هر بار به بهانه ای از اجرای آن سرباز زده است.


اتحادیه بین المللی امت واحده در ادامه نامه خود خطاب به دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی این سوال را مطرح کرده است که "آیا به راستی وقت آن فرا نرسیده است که پس از گذشت بیش از 60 سال از مساله کشمیر و کشته شدن بیش از صدها هزار مسلمان کشمیری، چاره ای برای این معضل اندیشیده شود؟ "


بر مبنای اظهارات این سازمان غیر دولتی اسلامی، "واقعیت آن است که مردم مسلمان کشمیر دیگر هیچ امیدی به سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن ندارند و چشم امیدشان تنها به سوی کشورهای مسلمان جهان است. اما متاسفانه شاهد آن هستیم که علی رغم مشاهده زیرپاگذاشته شدن ابتدایی ترین حقوق انسانی در این منطقه، دولت های کشورهای مسلمان نیز کوچک ترین واکنشی به این وضعیت نشان ندادند. "


در پایان این نامه خطاب به اکمل الدین احسان اوغلو آمده است: اتحادیه بین المللی امت واحده ضمن محکومیت شدید زیرپا گذاشته شدن حقوق اولیه انسانی در کشمیر تحت سلطه هند، از جنابعالی به عنوان دبیر کل محترم سازمان کنفرانس اسلامی خواستار است تا در برابر اقدامات دولت هند در این منطقه مسلمان نشین واکنش جدی لازم را انجام دهید.




مطالب مرتبط

برنامه تلویزیونی هم قصه

برنامه تلویزیونی هم قصه

هشت سال از شروع فعالیت‌های «اتحادیه بین‌المللی امت واحده» گذشته است. طی این سال‌ها تمام تلاشمان را کرده‌ایم که تا گوشه‌ای از باری که باید برای انقلاب اسلامی در ...

|

فاجعه منا و سیاستگذاری رسانه ای ما

فاجعه منا و سیاستگذاری رسانه ای ما

در مواجهه رسانه ای با فاجعه مکه نخستین و مهمترین سوالی که باید در مواجهه با اذهان عموم مسلمانان دنیا برایش پاسخی یافت این است که: عامل اصلی این واقعه کدام است؟

|

نظرات کاربران