در حال بارگذاری ...

اولین کارگاه بین‌المللی گرافیک با عنوان «عودةالقرن» توسط اتحادیه بین‌المللی امت واحده و با همکاری نهضت مردمی پوستر انقلاب، هیئت هنر تهران، سازمان هنری رسانه‌ای اوج و سازمان تبلیغات اسلامی و با حمایت مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ماه 1398در مشهد برگزار شد.

علیرضا کمیلی دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحده درباره اهداف این کارگاه بین‌المللی گفت: طی چند ماه اخیر اقدامات متعددی از سوی رژیم صهیونیستی با حمایت ترامپ و کشورهای عربی علیه فلسطین انجام شده است که مهمترین آن‌ها، اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و فشار به عرب‌ها برای عادی سازی روابط با اسرائیل صورت پذیرفته و این پروژه سرعت بالایی گرفته است. لذا در اتحادیه بین‌المللی امت واحده با این نتیجه رسیدیم که مواجهه هنری با این اقدامات صورت دهیم.


کمیلی با بیان اینکه هنرمندان حاضر در کارگاه بین‌المللی «عودة القرن» از ۱۰ کشور جهان بودند، اظهار کرد: حدود ۷۰ هنرمند از کشورهای الجزایر، فلسطین، سوریه، لبنان، عراق، بحرین، افغانستان، پاکستان، هند و ایران در این کارگاه سه روزه شرکت کردند که ۲۵ نفر غیر ایرانی و حدود ۴۰ نفر ایرانی بودند. همچنین ۷ هنرمند فلسطینی که ۲ نفر از غزه و ۵ نفر از سوریه آمده بودند.

 

وی در توضیح نمایش پوسترهای طراحی شده در این کارگاه گفت: حاصل کارگاه «عودة القرن»، ۹۰ پوستر شد که از میان آنها ۴۰ پوستر برای توزیع بین‌المللی انتخاب شدند. این آثار به مناسبت «یوم النکبه» مصادف با ۲۵ اردیبهشت ماه تا «روز قدس» جمعه آخر ماه مبارک رمضان در شبکه‌های اجتماعی و به صورت نمایشگاه‌هایی در کشورهای مختلف عرضه خواهند شد.
وی در پایان گفت: مراسم اختتامیه این کارگاه سه روزه، ۱۴ اردیبهشت ماه با حضور اسامه حمدان نماینده جنبش حماس در لبنان و مسئول روابط بین‌الملل جنبش حماس در صحن قدس حرم رضوی برگزار شد.




مطالب مرتبط

♦ سرباز روح الله رضوی

در برابر دیپلماسی دیجیتال صهیونیستی چه باید کرد؟
♦ سرباز روح الله رضوی

در برابر دیپلماسی دیجیتال صهیونیستی چه باید کرد؟

همواره این سوال در میان فعالین شبکه‌های اجتماعی مطرح است که بالاخره باید چطور و چگونه در برابر این نفوذ صهیونیستی ایستاد؟ برخی قائلند که باید به این اقدامات بی‌توجهی کرد؛ برخی دیگر تاکید به واکنش و نظردهی زیر مطالب منتشره دارند و دسته‌ای هم باور دارند باید حساب‌های مشابه ...

|

♦ سرباز روح الله رضوی

چرا بلوک کشورهای مخالف موجودیت رژیم صهیونیستی شکل نمی‌گیرد؟
♦ سرباز روح الله رضوی

چرا بلوک کشورهای مخالف موجودیت رژیم صهیونیستی شکل نمی‌گیرد؟

سرباز روح الله رضوی بلوک‌بندی محور مقاومت بدلیل انشقاق امت اسلامی بر سر بحران سوریه، دیگر کارآمدی پیشین خود را از دست داده است و وقت آن فرارسیده تا بلوکی جدید با نقطه کانونی به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی، در میان دولت‌ها و ملت‌های آزاده دنیا شکل بگیرد تا بتواند آنانی را ...

|

تحقق آرمانها روی آسمانها!

تحقق آرمانها روی آسمانها!

این باور که بدون همراهی همه مسلمین و رفع همه اختلافات سیاسی، نمی توان به آرمانهای مشترک دست پیدا کرد را کسانی که در وسط میدان هستند به خوبی درک می کنند هر چند تلگرام نشینان متوجه آن نباشند.

|

نظرات کاربران