در حال بارگذاری ...

بیانیه اتحادیه بین المللی امت واحده در پی شهادت دکتر سید محمدعلی‏شاه موسوی گردیزی

بسم الله الرحمن الرحیم

هرچند خبرهای مکرر شهادت برادران و خواهران افغانستانی­مان خلال بمب­گذاری­های کوردلان افراطی، جان را هرازچندگاهی می­کاهد، لیک انفجار روز گذشته در مسجد صاحب­الزمان گردیز افغانستان، همراه با خبر شهادت دکتر سید علی­شاه موسوی نیز بود. فرصت هرچند کوتاه آشنایی با او برای فعالین اتحادیه بین المللی امت واحده کافی بود تا عمق شخصیت این مجاهد نستوه آشکار شود. سید علی­شاه موسوی را شاید بتوان چهره­ای منحصربفرد در میان شخصیت­های انقلابی جهان اسلام برشمرد. گلوله­ها و ترکش­های ارتش شوروی سابق و مزدوران­ش، سید علی­شاه را در دوران جهاد علیه اشغال­گری شوروی، تا سر حد شهادت پیش برد. عطش مبارزه برای عدالت و آزادی اما او را از جبهه­های نبرد افغانستان به ایران و جنگ علیه رژیم بعث صدام کشاند. او که پیش­تر دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه کابل بود، برای تکمیل تحصیلاتش وارد دانشگاه تهران شد و پس از فارغ التحصیلی برای خدمت به محرومین، عازم کشورش افغانستان شد اما تقدیر عینیت شعار نه شرقی نه غربی را برای حیات این بزرگ­مرد رقم زده بود که به اسارات نیروهای اشغال­گر آمریکایی در افغانستان درآمد و طعم تلخ دموکراسی آمریکایی را در زندان­های بگرام و گوانتانامو چشید.

سید علی­شاه وقتی پس از سه سال از زندان آزاد شد و به زادگاه­ش در گردیز بازگشت لحظه­ای درنگ نکرد و همه همت خویش را صرف خدمت­رسانی به محرومین و نیز وحدت میان مسلمین کرد. نه گلوله­های روسی و نه شکنجه­های آمریکایی و نه فقر و فلاکت مردم افغانستان، هیچ­کدام باعث نشد تا سید علی­شاه موسوی آرمان نخست جهان اسلام را که آزادی قدس شریف و فلسطین محبوب است از یاد ببرد؛ چه آنکه در آخرین یادداشت منتشره از او در شبکه­های اجتماعی٬ سخن از وظیفه مسلمین در قبال فلسطین اشغال شده بدست صهیونیست­ها رانده بود.

حیات و ممات امثال سید علی­شاه­های موسوی، در دورانی که جمعی خسته و درمانده دو پا بر آرمان­های انقلابی نهاده­اند و دو دستی به مناصب قدرت چنگ زده­اند و دو چشم به دنیا غرب دوخته­اند و بدنبال پرکردن کیسه­ها و شکم­های پرناشدنی خود هستند، بارقه­های امیدی است که مبادا نسل جدید انقلاب اسلامی ایران ریشه­های خود را بخاطر چند مسوول بی­مسوولیت و کفایت در قوای گوناگون کشور، فراموش کند. سید علی­شاه موسوی که به حق چمران افغانستان لقب گرفت نمونه­ی مبارزه خستگی ناپذیر علیه مستکبرین عالم و تلاش برای خدمت­رسانی به محرومین و تحقق وحدت امت اسلامی است. باشد که شهادتش نسل انقلابی­هایی چون او را تکثیر کند. ان شا الله.

اتحادیه بین المللی امت واحده شهادت این بزرگ مرد مبارز به خانواده، دوستان و آشنایان او در وهله اول تبریک و تهنیت گفته و از خداوند منان تحمل درد فراق و جدایی او را برای ایشان مسالت دارد.

 




مطالب مرتبط

پیام تسلیت اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت جناب آقای دکتر حسین شیخ الاسلام

پیام تسلیت اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت جناب آقای دکتر حسین شیخ الاسلام

ایشان از معدود کسانی بود که حتی قبل از برگزاری اولین کاروان آسیایی شکست حصر غزه و در زمانی که هنوز اقدامی ویژه در کارنامه مان نداشتیم به جوانان اعتماد کرد و کمک های معنوی خودش در حمایت از این اقدام را دریغ نکرد.

|

بیانیه اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی

بیانیه اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی

در میان اخبار تلخ فوت هموطنان عزیزمان، آنچه مایه تاسف بیشتر گردید، خبر ارتحال عالم ربانی، آیت الله سید هادی خسروشاهی بود که ما را در غم بیشتری فرو برد چرا که فعالان عرصه بین الملل، یکی از چهره های ماندگار خود را از دست داده اند.

|

نامه سرگشاده  به فرمانده ناجا درباره برخورد زننده با اتباع افغانستان

نامه سرگشاده به فرمانده ناجا درباره برخورد زننده با اتباع افغانستان

در پی انتشار فایل ویدیویی در شبکه های اجتماعی و برخی پایگاه های اینترنتی که در آن یکی از ماموران نیروی انتظامی برخورد زننده ای با اتباع افغانستان داشت، جمعی از تشکل های مردمی و دانشجویی ایرانی در نامه ای سرگشاده به فرمانده نیروی انتظامی، نسبت به این اقدام زننده اعتراض کردند.

|

امت واحده:منجی دانستن آمریکا در برابر تروریسم ساده لوحی است

امت واحده:منجی دانستن آمریکا در برابر تروریسم ساده لوحی است

اتحادیه بین المللی امت واحده در بیانیه ای با محکوم کردن دخالت نظامی آمریکا در کشورهای اسلامی منطقه به بهانه مبارزه با تروریسم، از کشورهای اسلامی و سردمداران مسلمان آنها خواست تا مانع دخالت بیگانگان در سرزمینشان شوند.

|

نظرات کاربران