در حال بارگذاری ...

هر اتفاقی می‌افتد خیلی‌ها اولین سؤالشان این است که چه ایده‌ای دارید که اجرا کنیم؟ درباره مسأله اخیر قدس برخی پیشنهاد‌ها مطرح می شود.

 

علیرضا کمیلی

  به گزارش روابط عمومی اتحادیه بین‌المللی امت واحده هر اتفاقی می‌افتد خیلی‌ها اولین سؤالشان این است که چه ایده‌ای دارید که اجرا کنیم؟ برای پاسخ مجبور می‌شوم چند سؤال بپرسم: هدفتان چیست؟ چه توانی دارید؟ چقدر وقت دارید؟   

پاسخ‌ها نوعاً این است: برای این مسئله که آقا گفتند می‌خواهیم کاری بکنیم!(یعنی هدف‌گیری معینی ندارند!) توان: می‌توانیم یکسری اقدامات رسانه‌ای یا میدانی انجام دهیم یا در هیئت‌ها کاری بکنیم (یعنی توان عمومی است) طبعاً همه هم عجله دارند!!  در این شرایط دو نوع پاسخ می‌دهیم که معمولاً فقط اولی به نتایجی می‌رسد:

 

 اقدامات مقطعی:  نوعاً در سطح 1.رسانه‌ای و مجازی و همراهی با #هشتک‌های بین‌المللی و... 2.تولیدات رسانه‌ای جذاب است و برخی 3. اقدامات میدانی که بهتر است هر چه بیشتر خلاقیت داشته باشند، بازهم با این هدف که بهتر در رسانه دیده شوند. این‌ها در حد خود لازم و ضروری هستند ولی ضربه کاری به دشمن وارد نمی‌کنند و عمرشان هم کوتاه است!

 

 اقدامات غیر فوری: در این نوع اقدامات گرچه باید از بستر انگیزشی موجود استفاده شود ولی در مدت یکی دو هفته قابل‌اجرا نیستند و نیازمند نوعی ارتباطات پیشینی و توان تخصصی نیز می‌باشند.

 

درباره مسأله اخیر قدس برخی پیشنهاد‌ها را تقدیم می‌کنم:

 

1- آغاز طرح تربیت سربازان فتح قدس در میان بدنه انقلابی کشور (انگیزش فعلی باعث می‌شود اقبال شود و طبعاً می‌توان از اولویت‌هایی مثل زبان‌دان‌ها و... شروع کرد و در یک فرآیند آموزشی تربیتی افرادی را جهت عملیات مجازی و فرهنگی جدی مهیا کرد)

 

2- برگزاری جشنواره بین‌المللی تولیدات حرفه‌ای و رسانه‌ای درباره قدس (باهدف گیری مخاطب غیر ایرانی که نیازمند تفهیم هنرمندان از فضای فکری آن مخاطب است)

 

 3-کاروان جهانی الی بیت‌المقدس (در 30 مارس 2012 حرکت جمعی مردم کشورهای اطراف فلسطین به سمت مرزهای رژیم صهیونیستی با همکاری 100 تشکل غیردولتی جهان با نقش‌آفرینی جدی اتحادیه امت واحده انجام شد و هر کس امکان حضور نداشت همزمان در مقابل سفارت امریکا و اسرائیل در کشور خود تجمع کرد. این اقدام قابل تکرار است و طبعاً تمهیدات ارتباطی و هماهنگی آن چند ماه زمان می‌طلبد.

 

 4-تشکیل کمپین مردمی تحریم اسرائیل در منطقه (در این رابطه خیلی اقدامات شده ولی همگی به خاطر نبودن گروه متمرکز، مقطعی بوده‌اند. یک گروه ثابت می‌تواند با ایده‌هایی خلاقانه مانع توزیع کالاهای اسرائیلی و حتی آمریکایی در کشورهای منطقه و اقلاً خط مقاومت شود!)




مطالب مرتبط

میانمار واقدامات عملی تأثیرگذار

میانمار واقدامات عملی تأثیرگذار

با اقدامات یکی دو روزه نمی شود بار خاصی برداشت و دردی را دوا کرد! دیری نیست که جریانات مسلح در میان مسلمانان شکل بگیرد چرا که هیچ راهی برای تنفس آنان باقی نگذاشته اند!

|

تحقق آرمانها روی آسمانها!

تحقق آرمانها روی آسمانها!

این باور که بدون همراهی همه مسلمین و رفع همه اختلافات سیاسی، نمی توان به آرمانهای مشترک دست پیدا کرد را کسانی که در وسط میدان هستند به خوبی درک می کنند هر چند تلگرام نشینان متوجه آن نباشند.

|

چرا فکر تقریبی به جریان سیاسی ربط ندارد؟
نمونه هایی از رفتارهای غیرتقریبی طرفداران دوجناح سیاسی

چرا فکر تقریبی به جریان سیاسی ربط ندارد؟
نمونه هایی از رفتارهای غیرتقریبی طرفداران دوجناح سیاسی

برخی از مدعیان جریانی که خود را پایبندتر به نظام می داند و مدعی – به زعم بنده در حد شعار!- تبعیت محض از رهبری هستند هم دست کمی از برخی رقبای ظاهرا سیاسی خود ندارد! بعبارتی در این مساله نوعی وحدت فکری وجود دارد و اتفاقا این نکته نشان می دهد که تقسیم جامعه صرفا بر اساس جریان سیاسی، ...

|

نظرات کاربران