در حال بارگذاری ...

امام جماعت و جمعه قشلاق شهرستان سنندج گفت: باید روحانیان شیعه و سنی در مراسم مذهبی یکدیگر شرکت و از تبادل‌نظر و چاره‌اندیشی‌های همدیگر نیز استفاده کنند.

 شب گذشته هیأت کاروان سرزمین برادری مهمان مدرسه علمیه امام شافعی در سنندج بود. ماموستا محمد زان سلیمی امام جماعت و جمعه قشلاق  شهرستان سنندج که یکی از روحانیون اهل تسنن حاضر در جلسه بود گفت: دیداری که با برادران اهل تشیع داشتیم دیداری بسیار صمیمی و در جمعی بسیار دوستانه بود و افتخار داشتیم که درددل‌ها، دغدغه‌ها، مشکلات، موانع و آسیب‌ها را بیان کنیم و همچنین برای حل مشکلات و موانع نیز راهکارهایی ارائه شد. 

وی اظهار داشت: نشست برادران اهل تسنن با اهل تشیع فوق‌العاده صمیمانه و بابرکت بود. معتقدم که می‌توان با استفاده از این راه‌حل‌ها جامعه، منطقه و کشور سرافرازمان ایران را به سوی اسلام ناب محمدی (ص) سوق دهیم.

امام جماعت و جمعه قشلاق شهرستان سنندج ادامه داد: پیاده سازی اسلام ناب محمدی(ص) نیازمند تلاش و مجاهدت است که با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی و به کار بردن امکاناتی که روحانیون در اختیار دارند میسر می شود که عدم توهین و حرمت قائل شدن و دلسوزی روحانیون را می‌طلبد. 

وی گفت: مقام معظم رهبری در سفر بابرکتی که در سال 88 به سنندج داشتند، فرمودند: برای اینکه این مشکلات و موانع را برداریم باید خط قرمزها رعایت شود و باید مقدسات طرفین کاملاً حفظ شود و مراسمات مذهبی شیعه و سنی در امنیت و آرامش و صحت و سلامتی، بدون هیچ حاشیه و توهینی انجام شود.

 

زان سلیمی ابراز داشت: بنده معتقدم باید روحانیون در مراسمات مذهبی طرفین یعنی شیعه و سنی، شرکت داده شوند و از تبادل‌نظر و چاره‌اندیشی‌های طرفین استفاده شود که این مسأله می‌تواند به تعامل سازنده و اثرگذار میان اهل تسنن و شیعه منجر شود. 

وی تصریح کرد: با استعانت از خداوند متعال و با برکت وجود پیامبر عظیم‌الشأن (ص) سعی کنیم بدون هیچ گونه بی‌احترامی به رفع مشکلات یکدیگر بپردازیم و باور داشته باشیم که طرف مقابل ما هم حق زندگی کردن دارد و لازم است که هر یک از دوستان اهل تسنن و اهل تشیع، تابع قرآن و سنت نبوی و اعمال و رفتار علمای صالح سلف خود باشند.




مطالب مرتبط

در کاروان «سرزمین برادری» چه گذشت؟

در کاروان «سرزمین برادری» چه گذشت؟

کاروان «سرزمین برادری» به سه استان سنی نشین کشور سفر کرد, گلستان، کردستان و سیستان و بلوچستان. «سرزمین برادری» رفت برای تغییر ذهنیت های نادرست، شناخت بی واسطه اهل سنت و تعامل صادقانه با مردمان آن دیار. کاروانی متشکل از اساتید حوزه و دانشگاه، نخبگان فرهنگی، هنرمندان، ...

|

کاروان های«ایران سرزمین برادری» بار دیگر عازم مناطق سُنّی نشین می شوند

کاروان های«ایران سرزمین برادری» بار دیگر عازم مناطق سُنّی نشین می شوند

کاروان های ایران سرزمین برادری ساعت 20 چهارشنبه(18 اسفند) در راستای افزایش همبستگی و وحدت میان اقوام و مذاهب کشور سفر دو روزه خود را از تهران به استان های گلستان، کردستان و خراسان شمالی آغاز می کنند.

|

نظرات کاربران