در حال بارگذاری ...

نادر طالب زاده در نخستین نشست آموزشی-تشکیلاتی امت واحده با اشاره به اهمیت فراگیری زبانهای خارجی گفت: مسأله زبان را جدی بگیرید. باید زبان عربی و انگلیسی را یاد بگیرید. ابزار حرکت بین المللی، زبان است و مطالعه.

"نادر طالب زاده "، کارشناس مسائل رسانه و عضو هیات امنای «اتحادیه بین المللی امت واحده» (IUUU) در اولین نشست آموزشی-تشکیلاتی این اتحادیه گفت: مهم نیست که ما ده یا صد رسانه داشته باشیم، بلکه باید رسانه های تأثیرگذار داشته باشیم، باید یک پالایش درونی داشته باشیم و در زمینه های مختلف خود کفا باشیم.


وی در ادامه گفت: ما باید بتوانیم افق های دور را ببینیم. بصیرت داشته باشیم. مطالعه داشته باشیم و به مسائل جهان و جهان اسلام آشنا باشیم.
کارشناس برجسته رسانه اظهار کرد: دو نکته مهم درباره تشکل های مردمی و بین المللی، مسأله رهبری و کادرهای مرکزی و دیگری آشنایی با زبان به عنوان شمشیر فعالیت های سیاسی و ارتباطات است.

طالب زاده خطاب به شرکت کنندگان در نشست و همه کسانی که دغدغه فعالیت درباره مسائل جهان اسلام دارند، گفت: مسأله زبان را جدی بگیرید. باید زبان عربی و انگلیسی را یاد بگیرید. ابزار حرکت بین المللی، زبان است و مطالعه.

 

کارشناس برجسته رسانه گفت: ما باید عملکرد خودمان را نقد کنیم. راههایی که اشتباه رفتیم را اصلاح کنیم. باید با تلاش و صداقت و خلوص راههای خود را اصلاح و تکمیل کنیم. باید در همه زمینه ها خودکفا باشیم. مثلاً ما چرا باید گندم و برنج را وارد کنیم؟ چرا باید گندم و برنج را وارد کنیم؟ چرا باید بیکاری داشته باشیم؟ باید اقتصاد اسلامی و بانکداری اسلامی را در کشور پیاده کنیم. در همه زمینه ها باید بیشتر کار بکنیم.


طالب زاده در بخش دیگری از سخنان خودش به نقش شبکه "press tv " (پرس تی‏وی) پرداخت و گفت: ما تا پیش از "press tv " شبکه ای که برای غرب برنامه داشته باشیم، نداشتیم تا اینکه "press tv " راه افتاد و توانسته است بین مخاطبانی که درصدد آشنایی با مواضع جمهوری اسلامی هستند، جا باز کند. اگر چه برخی عملکردهایش مورد انتقاد باشد امّا از سویی دیگر، درجه تحمل ما هم کم است.


کارگردان سینما و مستند خطاب به شرکت کنندگان و دیگر جوانانی که در راه آرمان های انقلاب اسلامی فعالیت می کنند، گفت: الآن ایران، کانون بیداری اسلامی و کانون تولد نور است. ما باید قدر خودمان را بدانیم. شما هم قدر خودتان را بدانید. مسئولیت همه ما و همه شما زیاد است. باید مایه بیشتری بگذارید و بیشتر فعالیت بکنید. شما باید همیشه آماده باشید و همیشه در حالت آماده باش باشید.


کارشناس برجسته رسانه افزود: من به تلویزیون انتقادات فراوانی دارم، از جمله اینکه چرا برای بانکداری اسلامی مستند و فیلمی نساخته است؟ چرا به مستندسازان داخلی کمتر بها می دهد؟ چرا مستندهایی که به مشکلات داخلی می پردازند، کم بها می دهد؟ چرا بخش زیادی اخبارمان را خودمان تولید نمی کنیم؟ چرا منبع زیادی از اخبارمان، شبکه های غربی است؟
عضو هیئت امنای اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: همت مضاعف و کار مضاعف، شعار و رویکردی برای همه عمر است. ما باید بیشتر کار کنیم.


وی در پایان سخنانش در اولین نشست آموزشی امت واحده افزود: باید ارتباط خود را با خداوند حکیم قوی کنید. به لطف و عنایت خدا امیدوار باشید. دست خدا همه جا هست و خدا به انقلاب اسلامی هم نظر دارد. باید تلاش و صداقت و خلوص داشته باشیم. ما باید بیدار باشیم و دائماً آماده باشیم.
 




مطالب مرتبط

میانمار واقدامات عملی تأثیرگذار

میانمار واقدامات عملی تأثیرگذار

با اقدامات یکی دو روزه نمی شود بار خاصی برداشت و دردی را دوا کرد! دیری نیست که جریانات مسلح در میان مسلمانان شکل بگیرد چرا که هیچ راهی برای تنفس آنان باقی نگذاشته اند!

|

نظرات کاربران